žák:
- Užívá vizuálně obrazných vyjádření k zaznamenání vizuálních zkušeností, zkušeností získaných ostatními smysly a k zaznamenání podnětů z přestav a fantazie.
- Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu vizuálně obrazných vyjádření a jejich vztahů; uplatňuje je pro vyjádření vlastních zkušeností, vjemů, představ a poznatků; variuje různé vlastnosti prvků a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků.
- Ověřuje komunikační účinky vybraných, upravených či samostatně vytvořených vizuálně obrazných vyjádření v sociálních vztazích, nalézá vhodnou formu pro jejich prezentaci.
- Interpretuje umělecká vizuálně obrazná vyjádření současnosti i minulosti; vychází přitom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků.
|
Vyjádření v ploše a prostoru – kresba, malba, grafika, multimédia, PC grafika.
Haptická a komunikační cvičení.
Dominanta, subdominanta, vertikála, horizontála, zlatý řez.
Základy perspektivy.
Objevování výtvarného řádu.
Tón, jas, lomená barva, pestré a nepestré barvy, míchání barev.
Instalace objektů a výzdoba školy.
Vymýšlení nových řešení.
Vytváření archivu, portfolia, výstav.
Porovnávání rozdílů ve výtvarném vyjádření – znaky, významy.
|