žák:
- Rozpoznává a pojmenovává prvky vizuálně obrazného vyjádření (linie, tvary, objemy, barvy, objekty); porovnává je a třídí na základě odlišností vycházejících z jeho zkušeností, vjemů, zážitků a představ.
- V tvorbě projevuje své vlastní životní zkušenosti; uplatňuje při tom v plošném i prostorovém uspořádání linie, tvary, objemy, barvy, objekty a další prvky a jejich kombinace.
- Vyjadřuje rozdíly při vnímání události různými smysly a pro jejich vizuálně obrazné vyjádření volí vhodné prostředky.
- Interpretuje podle svých schopností různá vizuálně obrazná vyjádření; odlišné interpretace porovnává se svojí dosavadní zkušeností.
- Na základě vlastní zkušenosti nalézá a do komunikace zapojuje obsah vizuálně obrazných vyjádření, která samostatně vytvořil, vybral či upravil.
|
Výtvarné vyjádření skutečnosti – teorie barvy,technika malby a kresby.
Kompozice v ploše.
Uspořádání objektu do celku.
Vnímání velikosti.
Dekorativní a prostorové práce : zvládnutí výtvarných technik koláže, frotáže, zpracování přírodního materiálu – nalepování, dotváření, tisk, otisk.
Osobní postoj v komunikaci v rámci práce skupiny.
Vysvětlení výsledku a záměru tvorby.
Výtvarné umění a životní prostředí – ilustrace.
|