telefon:353 393 243fax:
ředitel:Mgr. Luděk Svobodakontakty:reditel@zszlutice.cz
hl. koordinátor:PaedDr. Pavel RůžičkaIČ:47701412
email:posta@zszlutice.czREDIZO:600067238
zřizovatel:Město Žlutice, okres Karlovy VaryVelké náměstí 144, 364 52353 393 171353 393 17300255181meu@zlutice.czwww.zlutice.cz
Základní škola Žlutice, okres Karlovy Vary

Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání "Naše škola"

Poděbradova 307, 364 52, Žlutice , www.zszlutice.cz
č.j. 5/2007 - 4

Doplňující vzdělávací obory

Dramatická výchova
Volitelný předmět č.1Volitelný předmět č.2
1. ročník
povinný
0 + 1
2. ročník3. ročník4. ročník5. ročník

Dramatická výchova

výstupyučivo
  • Zvládá základy správného tvoření dechu, hlasu, artikulace a správného držení těla, dokáže hlasem a pohybem vyjadřovat základní emoce a rozpoznávat je v chování druhých.
    Osvojí si jednoduchá artikulační cvičení, prodloužený výdech a základy dechové opory. Při přednesu říkadla zvládne rytmičnost a melodičnost. Správně vyslovuje všechny hlásky. V pohybových hrách si osvojí základní prostorové útvary – zástup, kruh, volný rozestup. Procvičuje správné držení těla.
  • Rozlišuje herní a reálnou situaci, přijímá pravidla hry, vstupuje do jednotlivých rolí a přirozeně v nich jedná.
    Chápe rozdíl mezi jednáním dramatické postavy a realným životem.
  • Zkoumá témata a konfikty na základě vlastního jednání.
    Umí navázat kontakt s druhým – překoná ostych z pohledu do očí, oslovení a fyzického kontaktu.
  • Spolupracuje ve skupině na tvorbě jevištní situace, prezentuje ji před spolužáky, sleduje prezentace ostatních.
    S třídním kolektivem sestaví a prezentuje krátké literárně dramatické pásmo.
  • Reflektuje s pomocí učitele svůj zážitek z dramatického díla (divadelní, filmové,rozhlasové,televizní).
    Reflektuje s pomocí učitele svůj zážitek z dramatického díla (divadelní,filmové, rozhlasové,televizní). Navštíví divadelní představení.
Mluva - práce s dechem, správné tvoření hlasu,pohyb - držení těla.
Sociálně komunikační dovednosti.
Komunikace v běžných životních situacích.
Spolupráce a komunikace v herních situacích.
Prezentace, reflexe.
pokrytí průřezových témat

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

  • Komunikace