Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání "Naše škola"
Základní škola Žlutice, okres Karlovy Vary

Učební osnovy

4. ročník


Výtvarná výchova


2  týdně, P
Výtvarné aktivity
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Při vlastních tvůrčích činnostech pojmenovává prvky vizuálně obrazného vyjádření, porovnává je na základě vztahů.
  • Užívá a kombinuje prvky vizuálně obrazného vyjádření ve vztahu k celku : v plošném vyjádření linie a barevné plochy, v objemovém vyjádření modelování a skulpturální postup, v prostorovém vyjádření uspořádání prvků ve vztahu k vlastnímu tělu i jako nezávislý model.
  • Při tvorbě vizuálně obrazových vyjádření se vědomě zaměřuje na projevení vlastních životních zkušeností i na tvorbu vyjádření,která mají komunikační účinky pro jeho nejbližší sociální vztahy.
  • Nalézá vhodné prostředky pro vizuálně obrazná vyjádření vzniklá na základě vztahu zrakového vnímání k vnímání dalšími smysly, uplatňuje je v plošné objemové i prostorové tvorbě.
  • Osobitost svého vnímání uplatňuje v přístupu k realitě, k tvorbě a interpretaci vizuálně obraznéhovyjádření, pro vyjádření nových i neobvyklých pocitů a prožitků svobodně volí a kombinuýje prostředky.
  • Porovnává různé interpretace vizuálně obrazného vyjádření a přistupuje k niám jako ke zdroji inspirace.
  • Nalézá a do komunikace v sociálních vztazích zapojuje obsah vizuálně obrazných vyjádření, která samostatně vytvořil, vybral či upravil.

Kresba – výrazové možnosti linie.
Kresba různým materiálem – pero a tuš, dřívko a tuš,rudka, uhel.
Kompozice v ploše.
Malba, míchání barev.
Emocionální malba.
Kresba různým materiálem – pero a tuš, dřívko a tuš,rudka, uhel.
Grafické techniky – otiskování, tisk ze šablon, vosková technika.
Modelování z papíru,hlíny.
Techniky koláže a frotáže.
Vnímání vizuální a hmatové.
Malba – hra s barvou, volná malba.
Manipulace s objekty.
Ilustrátoři dětských knih.
Tvoření ilustrací pro vlastní literární tvorbu.
Komunikace v rámci skupiny. Vysvětlování výsledků tvorby.

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Vztah člověka k prostředí

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

Matematika

4. ročník

Geometrie v rovině a v prostoru