-
Objasní účel důležitých symbolů našeho státu a způsoby jejich používání.
Pozná a popíše státní symboly ČR a jejich používání.
-
Pozná a popíše státní symboly ČR a jejich používání.
Na příkladech vysvětlí pojem vlastenectví a odliší projevy vlasteneckých pocitů od projevů nacionalismu. Umí se orientovat v kalendáři, zná původ a dodržování některých svátků, uvádí příklady pranostik.
-
Posoudí a na příkladech doloží přínos spolupráce lidí při řešení konkrétních úkolů a dosahování některých cílů v rodiině, ve škole, v obci.
Posoudí a na příkladech doloží přínos spolupráce lidí při řešení konkrétních úkolů a dosahování některých cílů v rodiině, ve škole, v obci.
-
Zdůvodní nepřijatelnost vandalského chování a aktivně proti němu vystupuje.
-
Objasní potřebu tolerance ve společnosti, respektuje kulturní zvláštnosti i odlišné názory, zájmy, způsoby chování a myšlení lidí, zaujímá tolerantní postoje k menšinám.
-
Zhodnotí nabídku kulturních institucí a cíleně z ní vybírá akce, které ho zajímají.
-
Kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí.
-
Rozlišuje projevy vlastenectví od projevů nacionalismu
-
Rozpoznává netolerantní, rasistické, xenofobní a extremistické projevy v chování lidí a zaujímá aktivní postoj proti všem projevům lidské nesnášenlivosti
|
Naše vlast - státní symboly, pojem vlasti a vlastenectví, co nás proslavilo, významné osobnosti, zajímavá a památná místa, státní svátky a významné dny.
Obec a obecní zřízení.
Život ve škole, práva a povinnosti žáků, školní řád, vklad vzdělání pro život.
Kulturní život - důležité instituce, ochrana kulturních památek, přírodních objektů a majetku.
Rozmanitost kulturních projevů, kulturní hodnoty a tradice, víra a náboženství.
Masová kultura, prostředky masové komunikace. Masová kultura, prostředky masové komunikace, masmédia. Diskriminace, rasismus, xenofobie, práva dětí.
Morálka a mravnost, pravidla chování společenské chování), svoboda a vzájemná závislost, vandalismus a jeho projevy.
Rozmanitost kulturních projevů, kulturní hodnoty a tradice, kulturní instituce, víra a náboženství, společenské chování.
|