telefon:353 393 243fax:
ředitel:Mgr. Luděk Svobodakontakty:reditel@zszlutice.cz
hl. koordinátor:PaedDr. Pavel RůžičkaIČ:47701412
email:posta@zszlutice.czREDIZO:600067238
zřizovatel:Město Žlutice, okres Karlovy VaryVelké náměstí 144, 364 52353 393 171353 393 17300255181meu@zlutice.czwww.zlutice.cz
Základní škola Žlutice, okres Karlovy Vary

Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání "Naše škola"

Poděbradova 307, 364 52, Žlutice , www.zszlutice.cz
č.j. 5/2007 - 4

Člověk a společnost

DějepisVýchova k občanství
6. ročník
povinný
1
7. ročník8. ročník9. ročník

Člověk ve společnosti

výstupyučivo
  • Objasní účel důležitých symbolů našeho státu a způsoby jejich používání.
    Pozná a popíše státní symboly ČR a jejich používání.
  • Pozná a popíše státní symboly ČR a jejich používání.
    Na příkladech vysvětlí pojem vlastenectví a odliší projevy vlasteneckých pocitů od projevů nacionalismu. Umí se orientovat v kalendáři, zná původ a dodržování některých svátků, uvádí příklady pranostik.
  • Posoudí a na příkladech doloží přínos spolupráce lidí při řešení konkrétních úkolů a dosahování některých cílů v rodiině, ve škole, v obci.
    Posoudí a na příkladech doloží přínos spolupráce lidí při řešení konkrétních úkolů a dosahování některých cílů v rodiině, ve škole, v obci.
  • Zdůvodní nepřijatelnost vandalského chování a aktivně proti němu vystupuje.
  • Objasní potřebu tolerance ve společnosti, respektuje kulturní zvláštnosti i odlišné názory, zájmy, způsoby chování a myšlení lidí, zaujímá tolerantní postoje k menšinám.
  • Zhodnotí nabídku kulturních institucí a cíleně z ní vybírá akce, které ho zajímají.
  • Kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí.
  • Rozlišuje projevy vlastenectví od projevů nacionalismu
  • Rozpoznává netolerantní, rasistické, xenofobní a extremistické projevy v chování lidí a zaujímá aktivní postoj proti všem projevům lidské nesnášenlivosti
Naše vlast - státní symboly, pojem vlasti a vlastenectví, co nás proslavilo, významné osobnosti, zajímavá a památná místa, státní svátky a významné dny.
Obec a obecní zřízení.
Život ve škole, práva a povinnosti žáků, školní řád, vklad vzdělání pro život.
Kulturní život - důležité instituce, ochrana kulturních památek, přírodních objektů a majetku.
Rozmanitost kulturních projevů, kulturní hodnoty a tradice, víra a náboženství.
Masová kultura, prostředky masové komunikace. Masová kultura, prostředky masové komunikace, masmédia. Diskriminace, rasismus, xenofobie, práva dětí.
Morálka a mravnost, pravidla chování společenské chování), svoboda a vzájemná závislost, vandalismus a jeho projevy.
Rozmanitost kulturních projevů, kulturní hodnoty a tradice, kulturní instituce, víra a náboženství, společenské chování.

pokrytí průřezových témat

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

  • Rozvoj schopností poznávání

  • Poznávání lidí

  • Mezilidské vztahy

  • Kooperace a kompetice

  • Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA

  • Občanská společnost a škola

  • Občan, občanská společnost a stát

  • Principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

  • Evropa a svět nás zajímá

  • Objevujeme Evropu a svět

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

  • Kulturní diference

  • Lidské vztahy

  • Etnický původ

  • Princip sociálního smíru a solidarity

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

  • Ekosystémy

  • Lidské aktivity a problémy životního prostředí

  • Vztah člověka k prostředí

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

  • Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení

přesahy
Do:
Zeměpis (6. ročník): Regiony světa
Zeměpis (7. ročník): Regiony světa
Zeměpis (8. ročník): Regiony světa
Z:
(9. ročník): Česká republika

Ochrana za mimořádných situací

výstupyučivo
  • Vhodně reaguje na mimořádné krizové události.
Chování v mimořádných situacích - povodně.