Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání "Naše škola"
Základní škola Žlutice, okres Karlovy Vary

Učební osnovy

8. ročník


Hudební výchova


1  týdně, P
Hudební výchova
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Zařadí na základě individuálních schopností a získaných vědomostí slyšenou hudbu do stylového období a porovnává ji z hlediska její slohové a stylové příslušnosti s dalšími skaldbami.
  • Orientuje se v proudu znějící hudby, vnímá užité hudebně výrazové prostředky a charakteristické sémantické prvky, chápe jejich význam v hudbě a na základě toho přisupuje k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku.
  • Orientuje se v zápise písní a skladeb různých stylů a žánrů, tyto písně či skladby na základě individuálních schopností a získaných dovedností svým způsobem realizuje.
  • Reprodujuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb, vytváří a volí jednoduché doprovody, provádí jednoduché hudbní improvizace.
  • Vyhledává souvislosti mezi hudbou a jinými druhy umění.
  • Rozpozná některé z tanců různých stylových období, zvolí vhodný typ hudebně pohybových prvků k poslouchané hudbě a na zákaldě individuálních hudebních schopností a pohybbové vyspělosti předvede jednoduchou pohybovou vazbu.
  • Využívá své individuální hudbní schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách.
  • Uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě, zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase, dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého.

Artificiální a nonartificiální hudba
Renesance
Baroko
Rock and roll v USA 50. let
Country and western v USA 50. let
Klasicismus
Romantismus
Pozdní romantismus
Impresionismus
Dodekafonie a expresionismus
Pařížská šestka
Novoklasicismus
Jazz v USA
Blues v USA
Ragtime v USA
Sving v USA
Stupnice dur
Kytarové značky
Beatles
Rolling Stones
Beegees
Národní divadlo
Hard Rock
Ard Rock
Pompézní rock
Pop Rock
Punk a nová vlna
Nový romantismus a neorock
Rap a hip hop
Aserální hudba a dodekafonie
Elektronická hudba
Aleatorní hudba
Hudba grafická
Postmodernismus a syntézy
Osvojení si 20 písní

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Multikulturalita

Kulturní diference

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Objevujeme Evropu a svět

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

Dějepis

8. ročník

Počátek 20. stol.

Dějepis

8. ročník

19. století

Dějepis

7. ročník

Novověk

Vokální činnosti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Zařadí na základě individuálních schopností a získaných vědomostí slyšenou hudbu do stylového období a porovnává ji z hlediska její slohové a stylové příslušnosti s dalšími skaldbami.
  • Orientuje se v proudu znějící hudby, vnímá užité hudebně výrazové prostředky a charakteristické sémantické prvky, chápe jejich význam v hudbě a na základě toho přisupuje k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku.
  • Orientuje se v zápise písní a skladeb různých stylů a žánrů, tyto písně či skladby na základě individuálních schopností a získaných dovedností svým způsobem realizuje.
  • Reprodujuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb, vytváří a volí jednoduché doprovody, provádí jednoduché hudbní improvizace.
  • Uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě, zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase, dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého.

Artificiální a nonartificiální hudba
Stupnice dur
Kytarové značky
Osvojení si 20 písní

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

Reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb, vytváří a volí jednoduché doprovody, provádí jednoduché hudební improvizace.

Hudebně pohybové činnosti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Rozpozná některé z tanců různých stylových období, zvolí vhodný typ hudebně pohybových prvků k poslouchané hudbě a na zákaldě individuálních hudebních schopností a pohybbové vyspělosti předvede jednoduchou pohybovou vazbu.
  • Využívá své individuální hudbní schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách.

Hard Rock
Ard Rock
Pompézní rock
Pop Rock
Punk a nová vlna
Nový romantismus a neorock
Rap a hip hop
Aserální hudba a dodekafonie
Elektronická hudba
Aleatorní hudba

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

Využívá své individuální hudbní schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách

Tělesná výchova

8. ročník

Pohybové dovednosti

Poslechové činnosti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Zařadí na základě individuálních schopností a získaných vědomostí slyšenou hudbu do stylového období a porovnává ji z hlediska její slohové a stylové příslušnosti s dalšími skaldbami.
  • Vyhledává souvislosti mezi hudbou a jinými druhy umění.
  • Uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě, zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase, dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého.

Renesance
Baroko
Rock and roll v USA 50. let
Country and western v USA 50. let
Klasicismus
Romantismus
Pozdní romantismus
Impresionismus
Dodekafonie a expresionismus
Pařížská šestka
Novoklasicismus
Jazz v USA
Blues v USA
Ragtime v USA
Sving v USA
Beatles
Rolling Stones
Beegees
Národní divadlo
Hard Rock
Ard Rock
Pompézní rock
Pop Rock
Punk a nová vlna
Nový romantismus a neorock
Rap a hip hop
Aserální hudba a dodekafonie
Elektronická hudba
Aleatorní hudba
Hudba grafická
Postmodernismus a syntézy

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Multikulturalita

Poznává světovou hudbu

Kulturní diference

Poznává světovou hudbu

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

Poznává světovou hudbu