žák:
- Čte nahlas plynule a foneticky správně texty přiměřeného rozsahu.
- Rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnici a obsahu autentických materiálů s využitím vizuální opory, v textech vyhledává známé výrazy, fráze a odpovědi na otázky.
- Vyhledává informaci v textu a odpovídá na položenou otázku.
- Jednoduchým způsobem se domluví v běžných každodenních situacích.
- Sestaví (ústní i písemné) sdělení s přiměřenou slovní zásobou týkající se situací souvisejících s životem v rodině, škole a probíranými tématickými okruhy.
- Používá dvojjazyčný slovník, vyhledá informaci nebo význam slova ve vhodném výkladovém slovníku.
- Odvodí pravděpodobný význam nových slov z kontextu textu.
- Písemně, gramaticky správně tvoří a obměňuje jednoduché věty a krátké texty.
- Vyžádá jednoduchou informaci.
|
Rozhovory.
Souvislejší texty na téma:
Ochrana životního prostředí, životní styl, moderní hudba.
Upravené texty anglicky píšících autorů.
Sport.
Jednodušší novinové články.
Informační letáky spojené s cestováním.
Tematické odruhy čerpané z učebnice.
Informační technologie.
Inzeráty.
Prospekty.
Další autentické materiály.
Audiovizuální materiály.
Moderní hudební produkce.
Oslovení, reakce na oslovení, pozdrav, přivítání, rozloučení, představování, omluva, reakce na omluvu, poděkování a reakce na poděkování, prosba, žádost, přání, blahopřání, žádost o pomoc, službu, informaci, souhlas/nesouhlas, pochybnost, překvapení, naděje a návrh, doporučení.
Rodina.
Osobní informace.
Každodenní situace.
Hudba, filmy, knihy.
Materiály a procesy.
Zařízení domu.
Pověry.
Sport.
Budoucí plány a naděje.
Sociokulturní prostředí ČR a anglicky mluvících zemí.
Dopis.
Formulář.
Dotazník.
Popis situace, události.
Email.
Popis prožitku, vyjádření názoru.
Texty přiměřeného rozsahu z učebnice.
Kratší neznámé autentické texty.
Trpný rod v čase přítomném a minulém prostém.
Vedlejší věta (if, when, who, that, which).
Podmínková věta – nultá a budoucí podmínka.
Nepřímé žádosti a příkazy (ask, tell).
Nepřímá řeč (say).
Tázací dovětky - čas přítomný a minulý.
Předpřítomný čas prostý.
Minulý čas prostý a průběhový.
Způsobová slovesa.
Zjišťovací otázky začínající tázacím zájmenem (What?, Where?, Which?, How?, When?, Who?, How much/many?, How long? How often?).
Doplňovací otázky.
|