Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání "Naše škola"
Základní škola a základní umělecká škola Žlutice, příspěvková organizace

Učební osnovy

8. ročník


Další cizí jazyk


0+2  týdně, P
Německý jazyk
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkající se každodenních témat.
  • Rozumí běžným pokynům a adekvátně na ně reaguje.
  • Zapojí se do jednoduchých rozhovorů.
  • Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy a dlaších osvojených témat
  • Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného nebo rodiny, školy a dalších osvojených témat.
  • Sám dokáže mluvit v jednoduchých větách na dané téma.
  • Snaží se mluvit gramaticky a foneticky správně.
  • Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům.
  • Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledává v ném požadovanou informaci.
  • Vyslovuje a čte nahlas, plynule a foneticky správně jednoduché texty složené ze známé slovní zásoby
  • Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři.
  • Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení.
  • Napíše krátký text na dané téma.
  • Žák je motivován ke studiu dalšího cizího jazyka a chápe jeho význam

Tématické okruhy :
určování času, časové údaje
pozvánka, smluvení termínu
rodinný a společenský život – svátky, oslavy (ČR, německy mluvící země), dárky
denní program – každodenní činnosti, volný čas
bydlení – adresa, popis bytu, domu, vybavení
potraviny, v obchodě

Gramatika :
časové předložky
časování pravidelných a nepravidelných sloves
slovesa s odlučitelnou předponou
způsobová slovesa
minulý čas
skloňování podstatných jmen
předložky
neurčitý podmět 'man'
vedlejší věta (denn)
imperativ



 

Německý jazyk 2
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkající se každodenních témat.
  • Rozumí běžným pokynům a adekvátně na ně reaguje.
  • Zapojí se do jednoduchých rozhovorů.
  • Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy a dlaších osvojených témat
  • Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného nebo rodiny, školy a dalších osvojených témat.
  • Sám dokáže mluvit v jednoduchých větách na dané téma.
  • Snaží se mluvit gramaticky a foneticky správně.
  • Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům.
  • Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledává v ném požadovanou informaci.
  • Vyslovuje a čte nahlas, plynule a foneticky správně jednoduché texty složené ze známé slovní zásoby
  • Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři.
  • Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení.
  • Napíše krátký text na dané téma.

Tématické okruhy :
zvířata – druhy, základní informace
státy, národy, jazyky
jídlo, nakupování
škola, předměty, pomůcky
určování času
média

Gramatika :
způsobové sloveso mögen, podmiňovací způsob
sloveso 'finden'
číslovky řadové
vazba 'es gibt'
čsování ne/pravidelných sloves
slovosled
předložky

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Rozvoj schopností poznávání

Matematika

8. ročník

Nestandardní aplikační úlohy a problémy

Matematika

8. ročník

Geometrie v rovině a v prostoru

Matematika

8. ročník

Číslo a proměnná