žák:
- Užívá vizuálně obrazných vyjádření k zaznamenání vizuálních zkušeností, zkušeností získaných ostatními smysly a k zazanamenání podnětů z přestav a fantazie.
- Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu vizuálně obrazných vyjádření a jejich vztahů; uplatňuje je pro vyjádření vlastních zkušeností, vjemů, představ a poznatků; variuje různé vlastnosti prvků a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků.
- Ověřuje komunikační účinky vybraných, upravených či samostatně vytvořených vizuálně obrazných vyjádření v sociálních vztazích, nalézá vhodnou formu pro jejich prezentaci.
- Interpretuje umělecká vizuálně obrazná vyjádření současnosti i minulosti; vychází přitom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků.
- Rozliší působení vizuálně obrazného vyjádření v rovině smyslového účinku, v rovině subjektivního účinku a v rovině sociálně utvářeného i symbolického obsahu.
- Porovnává na konkrétních příkladech různé interpretace vizuálně obrazného vyjádření; vysvětluje své postoje k nim s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů.
|
Vyjádření pomocí – linie, tvaru, objemu, světla, barvy.
Uspořádání v ploše, objemu, prostoru a čase.
Grafické a textilní techniky.
Akční tvar malby a kresby – skupinová tvorba.
Kompoziční principy ve volné a užité tvorbě.
Nauka o barvách – míchání barev, přírodní a syntetická barviva.
Porovnávání užití barev: Fauvismus x Kubismus, pravěké jeskynní barvy...
Aplikace znalostí perspektivy.
Komunikace v rámci skupiny.
Dokumentace a prezentace vlastního výtvarného vývoje.
Práce s uměleckým dílem.
Trendy současného výtvarného umění – multimédia, akční umění, instalace...
|