telefon:353 393 243fax:
ředitel:Mgr. Luděk Svobodakontakty:reditel@zszlutice.cz
hl. koordinátor:PaedDr. Pavel RůžičkaIČ:47701412
email:posta@zszlutice.czREDIZO:600067238
zřizovatel:Město Žlutice, okres Karlovy VaryVelké náměstí 144, 364 52353 393 171353 393 17300255181meu@zlutice.czwww.zlutice.cz
Základní škola Žlutice, okres Karlovy Vary

Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání "Naše škola"

Poděbradova 307, 364 52, Žlutice , www.zszlutice.cz
č.j. 5/2007 - 4

Člověk a zdraví

Výchova ke zdravíTělesná výchova
1. ročník2. ročník3. ročník4. ročník
povinný
2
5. ročník6. ročník7. ročník8. ročník9. ročník

Zdraví

výstupyučivo
  • Podílí se na realizaci pravidelného pohybového režimu; uplatňuje kondičně zaměřené činnosti; projevuje přiměřenou samostatnost a vůli po zlepšení úrovně své zdatnosti.
    Využívá základní způsoby rozvoje kondičních a koordinačních předpokladů a snaží se o zvyšování jejich úrovně.
  • Uplatňuje pravidla hygieny a bezpečného chování v běžném sportovním prostředí; adekvátně reaguje v situaci úrazu spolužáka.
    Používá vhodné oblečení a obuv pro sport,dodržuje pokyny pro bezpečnost při pohybových činnostech; rozpozná vhodné a nevhodné prostředí pro sport a TV.
význam pohybu pro zdraví
příprava organismu
správné držení těla, správné zvedání zátěže;
průpravná, kondiční, kompenzační a relaxační cvičení;
hygiena při Tv a plavání
bezpečnost při pohybových činnostech
pokrytí průřezových témat

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

  • Seberegulace a sebeorganizace

Pohybové dovednosti

výstupyučivo
  • Podílí se na realizaci pravidelného pohybového režimu; uplatňuje kondičně zaměřené činnosti; projevuje přiměřenou samostatnost a vůli po zlepšení úrovně své zdatnosti.
    Využívá základní způsoby rozvoje kondičních a koordinačních předpokladů a snaží se o zvyšování jejich úrovně.
  • Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti; vytváří varianty osvojených pohybových her.
    Předvede v souladu s individuálními předpoklady základní pohybové výkony, usiluje o jejich zlepšení; poskytne základní dopomoc a záchranu při cvičení.
průpravná, kondiční, kompenzační a relaxační cvičení;
pohybové hry;
turistika /chůze v terénu, překonávání překážek, ochrana přírody/;
gymnastika: kotoul vpřed, vzad; přeskok /průvlek přes 3 - 4 díly švédské bedny, odraz z můstku/; hrazda; kladina; šplh;
cvičení s hudbou, krok přísunný, poskočný, cval stranou;
plavání: hygiena plavání, nácvik kraulu, znaku; prvky sebezáchrany;
minikopaná, minikošíková, miniházená, minisofbal, vybíjená, florbal
atletika: běžecká abeceda, rychlý běh do 60 m, vytrvalý běh do 1000 m na dráze, běh terénem do 15 minut; nízký, polovysoký start; skok do dálky, hod míčkem;
pokrytí průřezových témat

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

  • Kooperace a kompetice

    Spolupracuje při sportovních aktivitách.

Pohybové učení - organizace

výstupyučivo
  • Jedná v duchu fair play; dodržuje pravidla her a soutěží, pozná a označí zjevné přestupky proti pravidlům a adekvátně na ně reaguje; respektuje při pohybových činnostech opačné pohlaví.
    Zvládá elementární herní činnosti jednotlivce a využívá je v základních kombinacích i v utkání podle zjednodušených pravidel; uplatňuje zásady fair play ve hře.
  • Změří základní pohybové výkony a porovná je s předchozími výsledky.
    Zaznamená základní údaje o pohybových výkonech a rozumí jim; porovná je s předchozími výsledky.
základní tělocvičné názvosloví
základní povely
jednání fair play, olympijské ideály a symboly
informační zdroje o pohybových aktivitách
měření a posuzování pohybových dovedností
základní pravidla osvojovaných pohybových činností