Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Člověk a zdraví
Pohybové dovednosti
výstupy | učivo |
-
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti a tvořivě je aplikuje ve hře, soutěži, při rekreačních činnostech; posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny.
Konkretizace viz 7.ročník.
-
Samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností - zatěžovanými svaly
-
Usiluje o zlepšení své fyzické zdatnosti, z nabídky volí vhodný rozvojový program.
-
Dohodne se na spolupráci i jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji
|
Atletika
Základní techniky disciplín
Průpravná cvičení pro jednotlivé atletické činnost : běh (rychlý, vytrvalostní), skok (daleký, vysoký), hod granátem, vrh koulí)
Sportovní hry
Herní role a funkce (brankář, kapitán atd.)
Sportovní hry:fotbal, basketbal, vybíjená, přehazovaná, ringo, florbal, softbal, volejbal
Gymnastika
Pojmy,odvozené cvičební polohy a postoje
Záchrana a dopomoc
Akrobacie-přeskoky, hrazda, kladina
Rytmická a kondiční gymnastika
Různé druhy pohybu s hudebním a rytmickým doprovodem
Technika a estetika pohybu
Rychlostně silová cvičení
Protahovací a napínací cvičení (strečink)
Pohybové hry a netradiční pohybové činnosti
Plavání
Základní plavecké disciplíny
|
přesahy |
Z:
(9. ročník):
Hudebně pohybové činnosti
|
Pohybové učení - organizace
výstupy | učivo |
-
Aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem; odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné se sportovní etikou a zdravím, upraví pohybovou aktivitu vzhledem k údajům k znečištění ovzduší.
-
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti a tvořivě je aplikuje ve hře, soutěži, při rekreačních činnostech; posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny; užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu; naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, ochrana přírody při sportu; sleduje určené prvky pohybové činnosti a výkony, eviduje je a vyhodnotí.
Konkretizace viz 7.ročník.
-
Uplatňuje vhodné a bezpečné chování i v méně známém prostředí sportovišť, přírody, silničního provozu; předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost
-
Zpracuje naměřená data a informace o pohybových aktivitách a podílí se na jejich prezentaci.
-
Zorganizuje samostatně i v týmu jednoduché turnaje, závody, turistické akce na úrovni školy; spolurozhoduje osvojované hry a soutěže
-
Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče, rozhodčího, diváka, organizátora.
|
Člověk a sport
Pojmy osvojovaných činností
Základní pojmy spojené s jednotlivými druhy cvičení
Pojmy olympijské disciplíny
Základní pravidla atletických soutěží
Základní techniky disciplín
Základy evidence výkonů
Základní principy pro řízení a rozhodování pohybových her
Úkoly vyplývající z herních funkcí a rolí ve hře
Základní pravidla sportovních her
Specifikace bezpečnosti a hygieny při sportovních hrách
Příprava a organizace utkání
Úprava různých povrchů hřišť
Význam plavání pro zdraví a regeneraci
Uplatňování pravidel bezpečnosti silničního provozu v roli chodce (běžce),
Ochrana přírody, základy orient, běhu, topografické značky, práce s buzolou
|
pokrytí průřezových témat |
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
-
Kreativita
Zorganizuje jednoduché závody, turnaj, ...
-
Kooperace a kompetice
V týmu zorganizuje jednoduché závody, turnaj, ...
|
přesahy |
Do:
Přírodopis
(8. ročník):
Biologie člověka
|
|