telefon:353 393 243fax:
ředitel:Mgr. Luděk Svobodakontakty:reditel@zszlutice.cz
hl. koordinátor:PaedDr. Pavel RůžičkaIČ:47701412
email:posta@zszlutice.czREDIZO:600067238
zřizovatel:Město Žlutice, okres Karlovy VaryVelké náměstí 144, 364 52353 393 171353 393 17300255181meu@zlutice.czwww.zlutice.cz
Základní škola Žlutice, okres Karlovy Vary

Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání "Naše škola"

Poděbradova 307, 364 52, Žlutice , www.zszlutice.cz
č.j. 5/2007 - 4

Člověk a zdraví

Výchova ke zdravíTělesná výchova
1. ročník2. ročník3. ročník4. ročník5. ročník
povinný
2
6. ročník7. ročník8. ročník9. ročník

Zdraví

výstupyučivo
  • Zařazuje do pohybového režimu korektivní cvičení, především v souvislosti s jednostrannou zátěží nebo vlastním svalovým oslabením.
    Využívá osvojená kompenzační a korektivní cvičení k regeneraci organismu.
  • Uplatňuje pravidla hygieny a bezpečného chování v běžném sportovním prostředí; adekvátně reaguje v situaci úrazu spolužáka.
    Používá vhodné oblečení a obuv pro sport, dodržuje pokyny pro bezpečnost při pohybových aktivitách.
význam pohybu pro zdraví
příprava organismu
správné držení těla, správné zvedání zátěže;
průpravná, kondiční, kompenzační a relaxační cvičení;
hygiena při Tv a plavání
bezpečnost při pohybových činnostech
pokrytí průřezových témat

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

  • Sebepoznání a sebepojetí

Pohybové dovednosti

výstupyučivo
  • Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti; vytváří varianty osvojených pohybových her.
    Předvede v souladu s individuálními předpoklady základní pohybové výkony, usiluje o jejich zlepšení; poskytne základní dopomoc a záchranu při cvičení.
průpravná, kondiční, kompenzační a relaxační cvičení;
pohybové hry;
turistika /chůze v terénu, překonávání překážek; ochrana přírody/
gymnastika: kotoul vpřed, vzad; stoj na rukou s dopomocí učitele; přeskok /roznožka přes kozu, odraz z můstku/; hrazda; kladina; šplh;
cvičení s hudbou; krok přeměnný; mazurka;
plavání: hygiena plavání; kraul, znak, nácvik - prsa; dopomoc tonoucímu;
kopaná, minikošíková, miniházená, softbal, florbal, vybíjená, přehazovaná;
základní cvičební polohy, postoje, pohyby paží, nohou, trupu;
atletika: rychlý běh do 60 m, vytrvalý běh do 1000 m na dráze, běh terénem do 15 minut; nízký, polovysoký start; skok daleký, skok vysoký; hod míčkem;

pokrytí průřezových témat

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

  • Kooperace a kompetice

    Spolupracuje při sportovních aktivitách.

Pohybové učení - organizace

výstupyučivo
  • Jednoduše zhodnotí kvalitu pohybové činnosti spolužáka a reaguje na pokyny k vlastnímu provedení pohybové činnosti.
    Rozpozná správně provedený i nezvládnutý pohyb.
  • Jedná v duchu fair play; dodržuje pravidla her a soutěží, pozná a označí zjevné přestupky proti pravidlům a adekvátně na ně reaguje; respektuje při pohybových činnostech opačné pohlaví.
    Zvládá elementární herní činnosti jednotlivce a využívá je v základních kombinacích i v utkání podle zjednodušených pravidel; uplatňuje zásady fair play ve hře; chápe základní role a hráčské funkce v družstvu; zaznamená výsledek utkání, pomáhá při rozhodování.
  • Užívá při pohybové činnosti základní osvojované tělocvičné názvosloví; cvičí podle jednoduchého nákresu, popisu cvičení.
    Rozumí pojmům ze základního tělocvičného názvosloví, používá je při pohybové činnosti; předvede cvik podle jednoduchého nákresu; reaguje na smluvené povely a signály.
  • Zorganizuje nenáročné pohybové činnostin a soutěže na úrovni třídy.
    Zorganizuje jednoduchou sportovní soutěž na úrovni třídy.
  • Změří základní pohybové výkony a porovná je s předchozími výsledky.
    Zaznamená základní údaje o pohybových výkonech a rozumí jim; porovná je s předchozími výsledky.
  • Orientuje se v informačních zdrojích o pohybových aktivitách a sportvních akcích ve škole i v místě bydliště; samostatně získá potřebné informace.
    Samostatně vyhledá informace o sportovních akcích pořádaných v rámci školy i bydliště.
základní tělocvičné názvosloví
základní povely
jednání fair play, olympijské ideály a symboly
informační zdroje o pohybových aktivitách
měření a posuzování pohybových dovedností
základní pravidla osvojovaných pohybových činností
organizace jednoduchých pohybových aktivit