telefon:353 393 243fax:
ředitel:Mgr. Luděk Svobodakontakty:reditel@zszlutice.cz
hl. koordinátor:PaedDr. Pavel RůžičkaIČ:47701412
email:posta@zszlutice.czREDIZO:600067238
zřizovatel:Město Žlutice, okres Karlovy VaryVelké náměstí 144, 364 52353 393 171353 393 17300255181meu@zlutice.czwww.zlutice.cz
Základní škola Žlutice, okres Karlovy Vary

Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání "Naše škola"

Poděbradova 307, 364 52, Žlutice , www.zszlutice.cz
č.j. 5/2007 - 4

Jazyk a jazyková komunikace

Český jazyk a literaturaCizí jazyk
1. ročník2. ročník3. ročník4. ročník5. ročník6. ročník
povinný
3
7. ročník8. ročník9. ročník

Anglický jazyk

výstupyučivo
  • Čte nahlas plynule a foneticky správně texty přiměřeného rozsahu.
    Čte text z učebnice v přiměřeném rozsahu a v přiměřené slovní zásobě. Čte autentický text.
  • Rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnici a obsahu autentických materiálů s využitím vizuální opory, v textech vyhledává známé výrazy, fráze a odpovědi na otázky.
    Orientuje se v názvech národností a států. Vyhledává informaci v textu a odpovídá na položenou otázku. Prohlubuje si informace o Spojeném království Velké Británie a Severního Irska.
  • Rozumí jednoduché a zřetelně vyslovované promluvě a konverzaci.
    Vybírá z poslechu informace, které potřebuje, a dokáže s nimi dále pracovat. Rozumí hlavním myšlenkám vysloveným spisovným jazykem o tématech, se kterými se setkává ve škole, ve svém okolí nebo která ho zajímají. Rozumí rozhovoru o každodenních tématech.
  • Jednoduchým způsobem se domluví v běžných každodenních situacích.
    V rozhovorech s partnerem používá oslovení, pozdrav, přivítání, omluvu, poděkování a reaguje na ně. Představí se, požádá o pomoc, službu, informaci, popřeje. Vyjádří souhlas nebo nesouhlas. Hovoří o každodenních situacích a zálibách.
  • Odvodí pravděpodobný význam z kontextu textu.
    Vyhledává neznámá slova v textu a snaží se odvodit jejich význam.
  • Používá dvojjazyčný slovník.
    Používá dvojjazyčný slovník k vyhledávání neznámých slov při práci s textem.
  • Sestaví jednoduché (ústní i písemné) sdělení týkající se situací souvisejících s životem v rodině, škole a probíranými tématickými okruhy.
    Napíše neformální dopis a pohlednici. Doplní jednoduchý dotazník nebo formulář. Napíše jednoduché sdělení na dané téma. Jednoduchým způsobem popíše obraz.
  • Písemně, gramaticky správně tvoří a obměňuje jednoduché věty a krátké texty.
    Vytvoří jednoduchý souvislý text na téma, které dobře zná. Rozlišuje jednotné a množné číslo a kvantifikuje ho (some/any). Stupňuje přídavná jména a porovnává předměty nebo osoby. Rozlišuje tvary sloves přítomného času prostého a průběhového. Dodržuje správný pořádek slov ve větě.
  • Vyžádá jednoduchou informaci.
    Žádá o radu, informaci, upřesnění, dotáže se na směr a cestu. Tvoří jednoduché otázky.
Rozhovory.
Komiksy.
Kratší doplňkové texty.
Texty v učebnici.
Práce s mapou.
Audiovizuální materiály.
Tematické okruhy čerpané z učebnice
Oslovení, reakce na oslovení, pozdrav, přivítání, rozloučení, představování, omluva, reakce na omluvu, poděkování a reakce na poděkování, prosba, žádost, přání, blahopřání, žádost o pomoc, službu, informaci, souhlas/nesouhlas.
Osobní informace- rodina.
Země.
Sport.
Oblečení.
Části těla.
Zvířata.
Čas.
Škola.
Texty přiměřené slovní zásoby
Dopis.
Pohlednice.
Formulář.
Dotazník.
Popis známé osobnosti.
Osobní, ukazovací a přivlastňovací zájmena.
Přítomný čas prostý a průběhový.
Some/any.
Základní předložky s místem a časem.
Stupňování přídavných jmen - 2.stupeň.
Otázky začínající tázacím zájmenem (What?, Where?, How?, When?, Who?, How many?, How long?)


pokrytí průřezových témat

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

  • Komunikace

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

  • Evropa a svět nás zajímá

  • Objevujeme Evropu a svět

  • Jsme Evropané

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

  • Kulturní diference

  • Lidské vztahy

  • Multikulturalita

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

  • Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení

  • Tvorba mediálního sdělení

Německý jazyk

výstupyučivo
  • Čte nahlas plynule a foneticky správně texty přiměřeného rozsahu.
    Čte učebnicové texty a jednoduché autentické texty přiměřeného rozsahu a obtížnosti.
  • Rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnici a obsahu autentických materiálů s využitím vizuální opory, v textech vyhledává známé výrazy, fráze a odpovědi na otázky.
    Orientuje se v názvech národností a států; vyhledává informace v textu a odpovědi na jasně formulované otázky; prohlubuje si znalosti o německy mluvících zemích.
  • Rozumí jednoduché a zřetelně vyslovované promluvě a konverzaci.
    Vybírá z textu potřebné informace a dále s nimi pracuje; Rozumí hlavním myšlenkám mluveného projevu, který je pronášen srozumitelně spisovným jazykem o důvěrně známých tématech, se kterými se setkává ve škole; Rozumí rozhovoru o běžných každodenních tématech.
  • Jednoduchým způsobem se domluví v běžných každodenních situacích.
    V rozhovorech s partnerem používá oslovení, pozdrav, přivítání, omluvu, poděkování a reaguje na ně. Představí se, požádá o pomoc, službu, informaci, popřeje. Vyjádří souhlas, či nesouhlas, hovoří o každodenních situacích a zálibách.
  • Odvodí pravděpodobný význam z kontextu textu.
    Vyhledává v textu neznámá slova a snaží se odvodit jejich význam.
  • Používá dvojjazyčný slovník.
    Používá dvojjazyčný slovník k vyhledávání neznámých slov při práci s neznámým textem
  • Sestaví jednoduché (ústní i písemné) sdělení týkající se situací souvisejících s životem v rodině, škole a probíranými tématickými okruhy.
    Napíše krátký neformální dopis a pohlednici; vyplní jednoduchý dotazník a formulář; napíše jednoduché sdělení na známé téma; jednoduchým způsobem popíše obrázek (situaci).
  • Písemně, gramaticky správně tvoří a obměňuje jednoduché věty a krátké texty.
    Vytvoří jednoduchý souvislý text na téma, které dobře zná. Při sestavení textu využívá probrané gramatické struktury.
  • Vyžádá jednoduchou informaci.
    Požádá o radu, informaci, upřesnění, dotáže se na směr a cestu. Pokládá jednoduché otázky týkající se důvěrně známých témat.
Články v učebnici, kratší doplňkové texty, komiksy, rozhovory.
Učebnicové texty; doplňkové autentické texty; práce s mapou
Audiovizuální materiály; poslechová cvičení; rozhovory na probíraná témata (škola, zvířata, ZOO, volný čas, bydlení).
Základní obraty společenské konverzace a jednoduché rozhovory na probíraná témata (škola, zvířata, ZOO, volný čas, bydlení).
Krátké autentické texty ke známým tématům.
Dopis, pohlednice, formulář, dotazník, popis (základní informace o obci, bytě, popis zvířete), průběh dne.
Préteritum (haben, sein); modální slovesa; rozkazovací způsob; perfektum, osobní a přivlastňovací zájmena; předložky se 3. a 4. pádem.
W-otázky; rozhovory zaměřené na získávání základních informací s ohledem na probíraná témata.
pokrytí průřezových témat

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

  • Komunikace

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

  • Evropa a svět nás zajímá

  • Objevujeme Evropu a svět

  • Jsme Evropané

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

  • Kulturní diference

  • Multikulturalita