Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Jazyk a jazyková komunikace
Anglický jazyk
výstupy | učivo |
-
Čte nahlas plynule a foneticky správně texty přiměřeného rozsahu.
Čte text z učebnice v přiměřeném rozsahu a v přiměřené slovní zásobě.
Čte autentický text.
-
Rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnici a obsahu autentických materiálů s využitím vizuální opory, v textech vyhledává známé výrazy, fráze a odpovědi na otázky.
Orientuje se v názvech národností a států.
Vyhledává informaci v textu a odpovídá na položenou otázku.
Prohlubuje si informace o Spojeném království Velké Británie a Severního Irska.
-
Rozumí jednoduché a zřetelně vyslovované promluvě a konverzaci.
Vybírá z poslechu informace, které potřebuje, a dokáže s nimi dále pracovat.
Rozumí hlavním myšlenkám vysloveným spisovným jazykem o tématech, se kterými se setkává ve škole, ve svém okolí nebo která ho zajímají.
Rozumí rozhovoru o každodenních tématech.
-
Jednoduchým způsobem se domluví v běžných každodenních situacích.
V rozhovorech s partnerem používá oslovení, pozdrav, přivítání, omluvu, poděkování a reaguje na ně.
Představí se, požádá o pomoc, službu, informaci, popřeje.
Vyjádří souhlas nebo nesouhlas.
Hovoří o každodenních situacích a zálibách.
-
Odvodí pravděpodobný význam z kontextu textu.
Vyhledává neznámá slova v textu a snaží se odvodit jejich význam.
-
Používá dvojjazyčný slovník.
Používá dvojjazyčný slovník k vyhledávání neznámých slov při práci s textem.
-
Sestaví jednoduché (ústní i písemné) sdělení týkající se situací souvisejících s životem v rodině, škole a probíranými tématickými okruhy.
Napíše neformální dopis a pohlednici.
Doplní jednoduchý dotazník nebo formulář.
Napíše jednoduché sdělení na dané téma.
Jednoduchým způsobem popíše obraz.
-
Písemně, gramaticky správně tvoří a obměňuje jednoduché věty a krátké texty.
Vytvoří jednoduchý souvislý text na téma, které dobře zná.
Rozlišuje jednotné a množné číslo a kvantifikuje ho (some/any).
Stupňuje přídavná jména a porovnává předměty nebo osoby.
Rozlišuje tvary sloves přítomného času prostého a průběhového.
Dodržuje správný pořádek slov ve větě.
-
Vyžádá jednoduchou informaci.
Žádá o radu, informaci, upřesnění, dotáže se na směr a cestu.
Tvoří jednoduché otázky.
|
Rozhovory.
Komiksy.
Kratší doplňkové texty.
Texty v učebnici.
Práce s mapou.
Audiovizuální materiály.
Tematické okruhy čerpané z učebnice
Oslovení, reakce na oslovení, pozdrav, přivítání, rozloučení, představování, omluva, reakce na omluvu, poděkování a reakce na poděkování, prosba, žádost, přání, blahopřání, žádost o pomoc, službu, informaci, souhlas/nesouhlas.
Osobní informace- rodina.
Země.
Sport.
Oblečení.
Části těla.
Zvířata.
Čas.
Škola.
Texty přiměřené slovní zásoby
Dopis.
Pohlednice.
Formulář.
Dotazník.
Popis známé osobnosti.
Osobní, ukazovací a přivlastňovací zájmena.
Přítomný čas prostý a průběhový.
Some/any.
Základní předložky s místem a časem.
Stupňování přídavných jmen - 2.stupeň.
Otázky začínající tázacím zájmenem (What?, Where?, How?, When?, Who?, How many?, How long?)
|
pokrytí průřezových témat |
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
-
Evropa a svět nás zajímá
-
Objevujeme Evropu a svět
-
Jsme Evropané
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
-
Kulturní diference
-
Lidské vztahy
-
Multikulturalita
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
|
Německý jazyk
výstupy | učivo |
-
Čte nahlas plynule a foneticky správně texty přiměřeného rozsahu.
Čte učebnicové texty a jednoduché autentické texty přiměřeného rozsahu a obtížnosti.
-
Rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnici a obsahu autentických materiálů s využitím vizuální opory, v textech vyhledává známé výrazy, fráze a odpovědi na otázky.
Orientuje se v názvech národností a států; vyhledává informace v textu a odpovědi na jasně formulované otázky; prohlubuje si znalosti o německy mluvících zemích.
-
Rozumí jednoduché a zřetelně vyslovované promluvě a konverzaci.
Vybírá z textu potřebné informace a dále s nimi pracuje; Rozumí hlavním myšlenkám mluveného projevu, který je pronášen srozumitelně spisovným jazykem o důvěrně známých tématech, se kterými se setkává ve škole; Rozumí rozhovoru o běžných každodenních tématech.
-
Jednoduchým způsobem se domluví v běžných každodenních situacích.
V rozhovorech s partnerem používá oslovení, pozdrav, přivítání, omluvu, poděkování a reaguje na ně. Představí se, požádá o pomoc, službu, informaci, popřeje. Vyjádří souhlas, či nesouhlas, hovoří o každodenních situacích a zálibách.
-
Odvodí pravděpodobný význam z kontextu textu.
Vyhledává v textu neznámá slova a snaží se odvodit jejich význam.
-
Používá dvojjazyčný slovník.
Používá dvojjazyčný slovník k vyhledávání neznámých slov při práci s neznámým textem
-
Sestaví jednoduché (ústní i písemné) sdělení týkající se situací souvisejících s životem v rodině, škole a probíranými tématickými okruhy.
Napíše krátký neformální dopis a pohlednici; vyplní jednoduchý dotazník a formulář; napíše jednoduché sdělení na známé téma; jednoduchým způsobem popíše obrázek (situaci).
-
Písemně, gramaticky správně tvoří a obměňuje jednoduché věty a krátké texty.
Vytvoří jednoduchý souvislý text na téma, které dobře zná. Při sestavení textu využívá probrané gramatické struktury.
-
Vyžádá jednoduchou informaci.
Požádá o radu, informaci, upřesnění, dotáže se na směr a cestu. Pokládá jednoduché otázky týkající se důvěrně známých témat.
|
Články v učebnici, kratší doplňkové texty, komiksy, rozhovory.
Učebnicové texty; doplňkové autentické texty; práce s mapou
Audiovizuální materiály; poslechová cvičení; rozhovory na probíraná témata (škola, zvířata, ZOO, volný čas, bydlení).
Základní obraty společenské konverzace a jednoduché rozhovory na probíraná témata (škola, zvířata, ZOO, volný čas, bydlení).
Krátké autentické texty ke známým tématům.
Dopis, pohlednice, formulář, dotazník, popis (základní informace o obci, bytě, popis zvířete), průběh dne.
Préteritum (haben, sein); modální slovesa; rozkazovací způsob; perfektum, osobní a přivlastňovací zájmena; předložky se 3. a 4. pádem.
W-otázky; rozhovory zaměřené na získávání základních informací s ohledem na probíraná témata.
|
pokrytí průřezových témat |
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
-
Evropa a svět nás zajímá
-
Objevujeme Evropu a svět
-
Jsme Evropané
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
-
Kulturní diference
-
Multikulturalita
|
|