telefon:353 393 243fax:
ředitel:Mgr. Luděk Svobodakontakty:reditel@zszlutice.cz
hl. koordinátor:PaedDr. Pavel RůžičkaIČ:47701412
email:posta@zszlutice.czREDIZO:600067238
zřizovatel:Město Žlutice, okres Karlovy VaryVelké náměstí 144, 364 52353 393 171353 393 17300255181meu@zlutice.czwww.zlutice.cz
Základní škola Žlutice, okres Karlovy Vary

Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání "Naše škola"

Poděbradova 307, 364 52, Žlutice , www.zszlutice.cz
č.j. 5/2007 - 4

Jazyk a jazyková komunikace

Český jazyk a literaturaCizí jazyk
1. ročník2. ročník3. ročník4. ročník5. ročník6. ročník7. ročník
povinný
3
8. ročník9. ročník

Anglický jazyk

výstupyučivo
  • Čte nahlas plynule a foneticky správně texty přiměřeného rozsahu.
    Čte text z učebnice v přiměřeném rozsahu a v přiměřené slovní zásobě. Čte autentický text.
  • Rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnici a obsahu autentických materiálů s využitím vizuální opory, v textech vyhledává známé výrazy, fráze a odpovědi na otázky.
    Orientuje se v názvech národností a států. Vyhledává informaci v textu a odpovídá na položenou otázku. Podle pokynů vyhledává informace pomocí informačních technologií, tyto údaje dále používá. Prohlubuje si informace o Spojeném království Velké Británie a Severního Irska.
  • Rozumí jednoduché a zřetelně vyslovované promluvě a konverzaci.
    Vybírá z poslechu informace, které potřebuje, a dokáže s nimi dále pracovat. Rozumí hlavním myšlenkám vysloveným spisovným jazykem o tématech, se kterými se setkává ve škole, ve svém okolí nebo která ho zajímají. Rozumí rozhovoru nad každodenními tématy.
  • Jednoduchým způsobem se domluví v běžných každodenních situacích.
    V rozhovorech s partnerem používá oslovení, pozdrav, přivítání, omluvu, poděkování a reaguje na ně. Představí se, požádá o pomoc, službu, informaci, popřeje. Vyjádří souhlas nebo nesouhlas. Hovoří o každodenních situacích a zálibách.
  • Odvodí pravděpodobný význam z kontextu textu.
    Vyhledává neznámá slova v textu a snaží se odvodit jejich význam.
  • Používá dvojjazyčný slovník.
    Používá dvojjazyčný slovník k vyhledávání neznámých slov při práci s textem.
  • Sestaví jednoduché (ústní i písemné) sdělení týkající se situací souvisejících s životem v rodině, škole a probíranými tématickými okruhy.
    Napíše neformální dopis a pohlednici. Doplní jednoduchý dotazník nebo formulář. Napíše jednoduché sdělení na dané téma. Jednoduchým způsobem popíše obraz.
  • Písemně, gramaticky správně tvoří a obměňuje jednoduché věty a krátké texty.
    Vytvoří jednoduchý souvislý text na téma, které dobře zná. Rozlišuje jednotné a množné číslo a kvantifikuje ho. Určuje minulé tvary. nepravidelných sloves. Stupňuje přídavná jména a porovnává předměty nebo osoby. Rozlišuje tvary sloves přítomného, minulého a budoucího času. Tvoří krátký text o plánované budoucnosti. Dodržuje správný pořádek slov ve větě.
  • Vyžádá jednoduchou informaci.
    Žádá o radu, informaci, upřesnění, dotáže se na směr a cestu. Tvoří jednoduché otázky.
Rozhovory .
Komiksy.
Kratší doplňkové texty.
Texty v učebnici a na internetu.
Práce s mapou.
Audiovizuální materiály.
Tematické okruhy čerpané z učebnice.
Oslovení, reakce na oslovení, pozdrav, přivítání, rozloučení, představování, omluva, reakce na omluvu, poděkování a reakce na poděkování, pozvání, prosba, žádost, přání, blahopřání, žádost o pomoc, službu, informaci, souhlas/nesouhlas.
Osobní informace- rodina.
Pokoje, Nábytek a vybavení.
Jídlo a pití.
Odpočinkové aktivity.
Škola.
Nakupování.
Město.
Osobní údaje.
Budovy a místa.
Zeměpisné údaje.
Dopis.
Pohlednice.
Formulář.
Dotazník.
Popis známé osobnosti.
Chat.
E-mail.
SMS.
Osobní, ukazovací a přivlastňovací zájmena.
Přítomný čas prostý a průběhový.
Předložky s místem a časem.
Počitatelná a nepočitatelná podstatná jména.
Slovesa vážící se s gerundiem (like, hate...).
Minulý čas prostý.
Stupňování přídavných jmen.
Plánovaná budoucnost – going to.
Otázky začínající tázacím zájmenem (What?, Where?, Which?, How?, When?, Who?, How much/many?)


pokrytí průřezových témat

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

  • Komunikace

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

  • Evropa a svět nás zajímá

  • Objevujeme Evropu a svět

  • Jsme Evropané

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

  • Kulturní diference

  • Lidské vztahy

  • Multikulturalita

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

  • Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení

  • Tvorba mediálního sdělení

Německý jazyk

výstupyučivo
  • Čte nahlas plynule a foneticky správně texty přiměřeného rozsahu
    Čte učebnicové texty a autentické texty přiměřeného rozsahu a obtížnosti.
  • Rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnici a obsahu autentických materiálů s využitím vizuální opory, v textech vyhledává známé výrazy, fráze a odpovědi na otázky.
    Vyhledává v textu informace, odpovídá na otázky k textu. Dle pokynů vyhledává informace pomocí informačních technologií a s informacemi dále pracuje. Prohlubuje si znalosti reálií německy mluvících zemí.
  • Rozumí jednoduché a zřetelně vyslovované promluvě a konverzaci.
    Vybírá z poslechu potřebné informace a dále s nimi pracuje. Rozumí hlavním myšlenkám mluveného projevu, který je pronášen srozumitelně spisovným jazykem o důvěrně známých tématech, se kterými se setkává ve škole. Rozumí rozhovoru o běžných každodenních tématech.
  • Jednoduchým způsobem se domluví v běžných každodenních situacích.
    V rozhovorech s partnerem používá oslovení, pozdrav, přivítání, omluvu, poděkování a reguje na ně. Představí se, požádá o pomoc, službu, informaci, popřeje. Vyjádří souhlas či nesouhlas, hovoří o každodenních situacích a zálibách.
  • Odvodí pravděpodobný význam z kontextu textu.
    Vyhledává v textu neznámá slova a snaží se odvodit jejich význam.
  • Používá dvojjazyčný slovník.
    Používá dvojjazyčný slovník k vyhledávání neznámých slov při práci s neznámým textem.
  • Sestaví jednoduché (ústní i písemné) sdělení týkající se situací souvisejících s životem v rodině, škole a probíranými tématickými okruhy.
    Napíše krátký neformální dopis a pohlednici, vyplní jednoduchý dotazník a formulář. Napíše jednoduché sdělení na známé téma. Jednoduchým způsobem popíše obrázek (situaci).
  • Písemně, gramaticky správně tvoří a obměňuje jednoduché věty a krátké texty.
    Vytvoří jednoduchý souvislý text na téma, které dobře zná. Při sestavení textu využívá probrané gramatické struktury.
  • Vyžádá jednoduchou informaci.
    Požádá o radu, informaci, upřesnění, dotáže se na směr a cestu. Pokládá jednoduché otázky týkající se důvěrně známých témat.
Učebnicové texty; doplňkové autentické texty; komiksy; rozhovory.
Texty v učebnici a na internetu zaměřené na probíraná témata; doplňkové texty k reáliím německy mluvících zemí.
Audiovizuální materiály (učebnicové i autentické); poslechová cvičení; rozhovory na probíraná témata (jídlo, restaurace, pohádky, komunikace, oblečení, móda, nakupování).
Základní obraty společenské konverzace a jednoduché rozhovory na probíraná témata (jídlo, restaurace, pohádky, komunikace, oblečení, móda, nakupování).
Přiměřeně obtížné autentické texty, které pojednávají o důvěrně známých tématech.
Přiměřeně obtížné autentické texty.
Dopis, pohlednice, formulář, dotazník, popis osoby, chat, E-mail, SMS.
Stupňování přídavných jmen a příslovcí; modální slovesa; vedlejší věty; préteritum.
Rozhovory k probíraným tématům.
pokrytí průřezových témat

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

  • Komunikace

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

  • Evropa a svět nás zajímá

  • Objevujeme Evropu a svět

  • Jsme Evropané

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

  • Kulturní diference

  • Multikulturalita