telefon:353 393 243fax:
ředitel:Mgr. Luděk Svobodakontakty:reditel@zszlutice.cz
hl. koordinátor:PaedDr. Pavel RůžičkaIČ:47701412
email:posta@zszlutice.czREDIZO:600067238
zřizovatel:Město Žlutice, okres Karlovy VaryVelké náměstí 144, 364 52353 393 171353 393 17300255181meu@zlutice.czwww.zlutice.cz
Základní škola Žlutice, okres Karlovy Vary

Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání "Naše škola"

Poděbradova 307, 364 52, Žlutice , www.zszlutice.cz
č.j. 5/2007 - 4

Jazyk a jazyková komunikace

Český jazyk a literaturaCizí jazyk
1. ročník2. ročník3. ročník4. ročník5. ročník6. ročník7. ročník8. ročník
povinný
3
9. ročník

Anglický jazyk

výstupyučivo
  • Čte nahlas plynule a foneticky správně texty přiměřeného rozsahu.
    Čte text z učebnice v přiměřeném rozsahu a v přiměřené slovní zásobě. Čte autentický text – návody, prospekty, inzeráty. Používá autentické novinové články.
  • Rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnici a obsahu autentických materiálů s využitím vizuální opory, v textech vyhledává známé výrazy, fráze a odpovědi na otázky.
    Vyhledává informaci v textu a odpovídá na položenou otázku. Podle pokynů vyhledává informace pomocí informačních technologií, tyto údaje dále používá. Rozumí popisu událostí , pocitů a přání. Vyhledá konkrétní informace v jednoduchých každodenních materiálech.
  • Rozumí jednoduché a zřetelně vyslovované promluvě a konverzaci.
    Vybírá z poslechu informace, které potřebuje, a dokáže s nimi dále pracovat. Rozumí hlavním myšlenkám vysloveným spisovným jazykem o tématech, se kterými se setkává ve škole, ve svém okolí nebo která ho zajímají. Rozumí rozhovoru nad každodenními tématy. Dokáže pochopit smysl krátkých jasných jednoduchých zpráv a hlášení. Poslouchá s porozuměním souvislé projevy učitele, monologické i dialogické projevy rodilých mluvčích přímé i reprodukované ze zvukového záznamu nebo videozáznamu.
  • Jednoduchým způsobem se domluví v běžných každodenních situacích.
    V rozhovorech s partnerem používá oslovení, pozdrav, přivítání, omluvu, poděkování a reaguje na ně. Představí se, požádá o pomoc, službu, informaci, popřeje. Vyjádří souhlas nebo nesouhlas. Hovoří o každodenních situacích a zálibách. Porovnává vzdělávání a kulturní život u nás a v anglicky mluvících zemích.
  • Sestaví (ústní i písemné) sdělení s přiměřenou slovní zásobou týkající se situací souvisejících s životem v rodině, škole a probíranými tématickými okruhy.
    Napíše formální a neformální dopis. Doplní dotazník nebo formulář. Napíše sdělení s přiměřenou slovní zásobou na dané téma. Jednoduchým způsobem popíše situaci.
  • Používá dvojjazyčný slovník, vyhledá informaci nebo význam slova ve vhodném výkladovém slovníku.
    Používá dvojjazyčný slovník a výkladový slovník k vyhledávání neznámých slov při práci s textem.
  • Odvodí pravděpodobný význam nových slov z kontextu textu.
    Vyhledává neznámá slova v textu a snaží se odvodit jejich význam. Tvoří synonyma, antonyma známé slovní zásoby.
  • Písemně, gramaticky správně tvoří a obměňuje jednoduché věty a krátké texty.
    Vytvoří souvislý text na téma, které dobře zná. Určuje a užívá ve větě minulé tvary nepravidelných sloves. Rozlišuje tvary sloves budoucího, přítomného a minulého času. Dodržuje správný pořádek slov ve větě.
  • Vyžádá jednoduchou informaci.
    Žádá o radu, informaci, upřesnění, dotáže se na směr a cestu. Tvoří jednoduché otázky.
Rozhovory.
Souvislejší texty na téma:
Ochrana životního prostředí.
Životní styl.
Moderní hudba.
Upravené texty anglicky píšících autorů.
Sport.
Jednodušší novinové články.
Informační letáky spojené s cestováním.
Iinzeráty, prospekty a autentické jídelní lístky.
Audiovizuální materiály.
Tematické okruhy čerpané z učebnice.
Moderní hudební produkce.
Oslovení, reakce na oslovení, pozdrav, přivítání, rozloučení, představování, omluva, reakce na omluvu, poděkování a reakce na poděkování, prosba, žádost, přání, blahopřání, žádost o pomoc, službu, informaci, souhlas/nesouhlas, pochybnost, překvapení, naděje a návrh, doporučení, pravidla a regulace.
Osobní informace- rodina.
Každodenní situace.
Nakupování.
Město.
Cestování.
Hudba.
Technika.
Moderní informační technologie – e-mail a sms.
Počasí.
Jídlo a pití.
Části těla, zdraví.
Sociokulturní prostředí ČR a anglicky mluvících zemí.
Dopis.
Formulář.
Dotazník.
Popis situace, události.
Email.
Osobní, ukazovací, neurčitá, zvratná a přivlastňovací zájmena.
Předložky s místem a časem, označující směr.
Minulý čas prostý.
Plánovaná budoucnost – going to, přítomný čas průběhový.
Předpřítomný čas prostý.
Vztažná zájmena (who, where).
Příslovce způsobu.
Způsobová slovesa.
Budoucí čas prostý vyjádřený pomocným slovesem will.
Návrhy a nabídky.
Zjišťovací otázky začínající tázacím zájmenem (What?, Where?, Which?, How?, When?, Who?, How much/many?, How long? How often?).
Doplňovací otázky.


pokrytí průřezových témat

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

  • Komunikace

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

  • Evropa a svět nás zajímá

  • Objevujeme Evropu a svět

  • Jsme Evropané

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

  • Kulturní diference

  • Lidské vztahy

  • Multikulturalita

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

  • Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení

  • Interpretace vztahu mediálních sdělení a reality

  • Tvorba mediálního sdělení

Německý jazyk

výstupyučivo
  • Čte nahlas plynule a foneticky správně texty přiměřeného rozsahu.
    Čte učebnicové texty a autentické texty přiměřeného rozsahu a obtížnosti.
  • Rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnici a obsahu autentických materiálů s využitím vizuální opory, v textech vyhledává známé výrazy, fráze a odpovědi na otázky.
    Vyhledává v textu informace, odpovídá na otázky k textu. Dle pokynů vyhledává informace pomocí informačních technologií a s informacemi dále pracuje. Rozumí popisu událostí, pocitů a přání. Prohlubuje si znalosti reálií německy mluvících zemí.
  • Rozumí jednoduché a zřetelně vyslovované promluvě a konverzaci.
    Vybírá z poslechu potřebné informace a dále s nimi pracuje. Rozumí hlavním myšlenkám mluveného projevu, který je pronášen srozumitelně spisovným jazykem o důvěrně známých tématech, se kterými se setkává ve škole. Rozumí rozhovoru o běžných každodenních tématech. Rozumí krátkým zprávám a hlášením.
  • Jednoduchým způsobem se domluví v běžných každodenních situacích.
    V rozhovorech s partnerem používá oslovení, pozdrav, přivítání, omluvu, poděkování a reguje na ně. Představí se, požádá o pomoc, službu, informaci, popřeje. Vyjádří souhlas či nesouhlas, hovoří o každodenních situacích a zálibách. Porovnává vzdělání a kulturu u nás a v německy mluvících zemích.
  • Odvodí pravděpodobný význam z kontextu textu.
    Vyhledává v textu neznámá slova a snaží se odvodit jejich význam z kontextu.
  • Používá dvojjazyčný slovník.
    Používá dvojjazyčný slovník při práci s textem. Zná možnosti využití dalších slovníků (jednojazyčné výkladové slovníky, obrázkové slovníky, tematické slovníky).
  • Sestaví jednoduché (ústní i písemné) sdělení týkající se situací souvisejících s životem v rodině, škole a probíranými tématickými okruhy.
    Napíše neformální dopis, vyplní dotazník a formulář. Napíše sdělení na známé téma. Popíše obrázek (situaci).
  • Písemně, gramaticky správně tvoří a obměňuje jednoduché věty a krátké texty.
    Vytvoří souvislý text na téma, které dobře zná; používá odpovídající slovní zásobu a používá probrané gramatické struktury.
  • Vyžádá jednoduchou informaci.
    Požádá o radu, informaci, upřesnění, dotáže se na směr a cestu. Pokládá jednoduché otázky týkající se důvěrně známých témat.
Rozhovory.
Obsáhlejší učebnicové texty k probíraným tématům; autentické materiály (novinové články, letáky, inzeráty, jídelní lístky, jízdní řády apod.).
Obsáhlejší učebnicové texty k probíraným tématům; autentické materiály (novinové články, letáky, inzeráty, jídelní lístky, jízdní řády apod.).
Audiovizální materiály; probírané tématické okruhy; rozhovory.
Běžné konverzační obraty; rozhovory na blízká a známá témata (rodina, daždodenní situace, nakupování, město, cestování, hudba, technika, moderní informační technologie a komunikační prostředky, počasí, jídlo a pití, zdravý životní styl, sociokulturní prostředí ČR a německy mluvících zemí.
Přiměřeně obtížné autentické texty.
Cizojazyčné texty přiměřené obtížnosti a rozsahu.
Dopis, formulář, dotazník, popis situace/události, E-mail
Vyjádření českého zájmena "svůj"; nepravidelná slovesa; částice; předložkové vazby; letopočty, řadové číslovky; 2. pád podstatných jmen; zvratná slovesa; souřadící spojky; trpný rod; zápor.
Zjišťovací a doplňovací otázky; zvyklosti a odlišnosti slušné mezilidské komunikace u nás a v německy mluvících zemích.
pokrytí průřezových témat

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

  • Komunikace

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

  • Evropa a svět nás zajímá

  • Objevujeme Evropu a svět

  • Jsme Evropané

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

  • Kulturní diference

  • Multikulturalita