Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Jazyk a jazyková komunikace
Anglický jazyk
výstupy | učivo |
-
Čte nahlas plynule a foneticky správně texty přiměřeného rozsahu.
Čte text z učebnice v přiměřeném rozsahu a v přiměřené slovní zásobě.
Čte autentický text – návody, prospekty, inzeráty.
Používá autentické novinové články.
-
Rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnici a obsahu autentických materiálů s využitím vizuální opory, v textech vyhledává známé výrazy, fráze a odpovědi na otázky.
Vyhledává informaci v textu a odpovídá na položenou otázku.
Podle pokynů vyhledává informace pomocí informačních technologií, tyto údaje dále používá.
Rozumí popisu událostí , pocitů a přání.
Vyhledá konkrétní informace v jednoduchých každodenních materiálech.
-
Rozumí jednoduché a zřetelně vyslovované promluvě a konverzaci.
Vybírá z poslechu informace, které potřebuje, a dokáže s nimi dále pracovat.
Rozumí hlavním myšlenkám vysloveným spisovným jazykem o tématech, se kterými se setkává ve škole, ve svém okolí nebo která ho zajímají.
Rozumí rozhovoru nad každodenními tématy.
Dokáže pochopit smysl krátkých jasných jednoduchých zpráv a hlášení.
Poslouchá s porozuměním souvislé projevy učitele, monologické i dialogické projevy rodilých mluvčích přímé i reprodukované ze zvukového záznamu nebo videozáznamu.
-
Jednoduchým způsobem se domluví v běžných každodenních situacích.
V rozhovorech s partnerem používá oslovení, pozdrav, přivítání, omluvu, poděkování a reaguje na ně.
Představí se, požádá o pomoc, službu, informaci, popřeje.
Vyjádří souhlas nebo nesouhlas.
Hovoří o každodenních situacích a zálibách.
Porovnává vzdělávání a kulturní život u nás
a v anglicky mluvících zemích.
-
Sestaví (ústní i písemné) sdělení s přiměřenou slovní zásobou týkající se situací souvisejících s životem v rodině, škole a probíranými tématickými okruhy.
Napíše formální a neformální dopis.
Doplní dotazník nebo formulář.
Napíše sdělení s přiměřenou slovní zásobou na dané téma.
Jednoduchým způsobem popíše situaci.
-
Používá dvojjazyčný slovník, vyhledá informaci nebo význam slova ve vhodném výkladovém slovníku.
Používá dvojjazyčný slovník a výkladový slovník k vyhledávání neznámých slov při práci s textem.
-
Odvodí pravděpodobný význam nových slov z kontextu textu.
Vyhledává neznámá slova v textu a snaží se odvodit jejich význam.
Tvoří synonyma, antonyma známé slovní zásoby.
-
Písemně, gramaticky správně tvoří a obměňuje jednoduché věty a krátké texty.
Vytvoří souvislý text na téma, které dobře zná.
Určuje a užívá ve větě minulé tvary nepravidelných sloves.
Rozlišuje tvary sloves budoucího, přítomného a minulého času.
Dodržuje správný pořádek slov ve větě.
-
Vyžádá jednoduchou informaci.
Žádá o radu, informaci, upřesnění, dotáže se na směr a cestu.
Tvoří jednoduché otázky.
|
Rozhovory.
Souvislejší texty na téma:
Ochrana životního prostředí.
Životní styl.
Moderní hudba.
Upravené texty anglicky píšících autorů.
Sport.
Jednodušší novinové články.
Informační letáky spojené s cestováním.
Iinzeráty, prospekty a autentické jídelní lístky.
Audiovizuální materiály.
Tematické okruhy čerpané z učebnice.
Moderní hudební produkce.
Oslovení, reakce na oslovení, pozdrav, přivítání, rozloučení, představování, omluva, reakce na omluvu, poděkování a reakce na poděkování, prosba, žádost, přání, blahopřání, žádost o pomoc, službu, informaci, souhlas/nesouhlas, pochybnost, překvapení, naděje a návrh, doporučení, pravidla a regulace.
Osobní informace- rodina.
Každodenní situace.
Nakupování.
Město.
Cestování.
Hudba.
Technika.
Moderní informační technologie – e-mail a sms.
Počasí.
Jídlo a pití.
Části těla, zdraví.
Sociokulturní prostředí ČR a anglicky mluvících zemí.
Dopis.
Formulář.
Dotazník.
Popis situace, události.
Email.
Osobní, ukazovací, neurčitá, zvratná a přivlastňovací zájmena.
Předložky s místem a časem, označující směr.
Minulý čas prostý.
Plánovaná budoucnost – going to, přítomný čas průběhový.
Předpřítomný čas prostý.
Vztažná zájmena (who, where).
Příslovce způsobu.
Způsobová slovesa.
Budoucí čas prostý vyjádřený pomocným slovesem will.
Návrhy a nabídky.
Zjišťovací otázky začínající tázacím zájmenem (What?, Where?, Which?, How?, When?, Who?, How much/many?, How long? How often?).
Doplňovací otázky.
|
pokrytí průřezových témat |
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
-
Evropa a svět nás zajímá
-
Objevujeme Evropu a svět
-
Jsme Evropané
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
-
Kulturní diference
-
Lidské vztahy
-
Multikulturalita
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
-
Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení
-
Interpretace vztahu mediálních sdělení a reality
-
Tvorba mediálního sdělení
|
Německý jazyk
výstupy | učivo |
-
Čte nahlas plynule a foneticky správně texty přiměřeného rozsahu.
Čte učebnicové texty a autentické texty přiměřeného rozsahu a obtížnosti.
-
Rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnici a obsahu autentických materiálů s využitím vizuální opory, v textech vyhledává známé výrazy, fráze a odpovědi na otázky.
Vyhledává v textu informace, odpovídá na otázky k textu. Dle pokynů vyhledává informace pomocí informačních technologií a s informacemi dále pracuje. Rozumí popisu událostí, pocitů a přání. Prohlubuje si znalosti reálií německy mluvících zemí.
-
Rozumí jednoduché a zřetelně vyslovované promluvě a konverzaci.
Vybírá z poslechu potřebné informace a dále s nimi pracuje. Rozumí hlavním myšlenkám mluveného projevu, který je pronášen srozumitelně spisovným jazykem o důvěrně známých tématech, se kterými se setkává ve škole. Rozumí rozhovoru o běžných každodenních tématech. Rozumí krátkým zprávám a hlášením.
-
Jednoduchým způsobem se domluví v běžných každodenních situacích.
V rozhovorech s partnerem používá oslovení, pozdrav, přivítání, omluvu, poděkování a reguje na ně. Představí se, požádá o pomoc, službu, informaci, popřeje. Vyjádří souhlas či nesouhlas, hovoří o každodenních situacích a zálibách. Porovnává vzdělání a kulturu u nás a v německy mluvících zemích.
-
Odvodí pravděpodobný význam z kontextu textu.
Vyhledává v textu neznámá slova a snaží se odvodit jejich význam z kontextu.
-
Používá dvojjazyčný slovník.
Používá dvojjazyčný slovník při práci s textem. Zná možnosti využití dalších slovníků (jednojazyčné výkladové slovníky, obrázkové slovníky, tematické slovníky).
-
Sestaví jednoduché (ústní i písemné) sdělení týkající se situací souvisejících s životem v rodině, škole a probíranými tématickými okruhy.
Napíše neformální dopis, vyplní dotazník a formulář. Napíše sdělení na známé téma. Popíše obrázek (situaci).
-
Písemně, gramaticky správně tvoří a obměňuje jednoduché věty a krátké texty.
Vytvoří souvislý text na téma, které dobře zná; používá odpovídající slovní zásobu a používá probrané gramatické struktury.
-
Vyžádá jednoduchou informaci.
Požádá o radu, informaci, upřesnění, dotáže se na směr a cestu. Pokládá jednoduché otázky týkající se důvěrně známých témat.
|
Rozhovory.
Obsáhlejší učebnicové texty k probíraným tématům; autentické materiály (novinové články, letáky, inzeráty, jídelní lístky, jízdní řády apod.).
Obsáhlejší učebnicové texty k probíraným tématům; autentické materiály (novinové články, letáky, inzeráty, jídelní lístky, jízdní řády apod.).
Audiovizální materiály; probírané tématické okruhy; rozhovory.
Běžné konverzační obraty; rozhovory na blízká a známá témata (rodina, daždodenní situace, nakupování, město, cestování, hudba, technika, moderní informační technologie a komunikační prostředky, počasí, jídlo a pití, zdravý životní styl, sociokulturní prostředí ČR a německy mluvících zemí.
Přiměřeně obtížné autentické texty.
Cizojazyčné texty přiměřené obtížnosti a rozsahu.
Dopis, formulář, dotazník, popis situace/události, E-mail
Vyjádření českého zájmena "svůj"; nepravidelná slovesa; částice; předložkové vazby; letopočty, řadové číslovky; 2. pád podstatných jmen; zvratná slovesa; souřadící spojky; trpný rod; zápor.
Zjišťovací a doplňovací otázky; zvyklosti a odlišnosti slušné mezilidské komunikace u nás a v německy mluvících zemích.
|
pokrytí průřezových témat |
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
-
Evropa a svět nás zajímá
-
Objevujeme Evropu a svět
-
Jsme Evropané
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
-
Kulturní diference
-
Multikulturalita
|
|