telefon:353 393 243fax:
ředitel:Mgr. Luděk Svobodakontakty:reditel@zszlutice.cz
hl. koordinátor:PaedDr. Pavel RůžičkaIČ:47701412
email:posta@zszlutice.czREDIZO:600067238
zřizovatel:Město Žlutice, okres Karlovy VaryVelké náměstí 144, 364 52353 393 171353 393 17300255181meu@zlutice.czwww.zlutice.cz
Základní škola Žlutice, okres Karlovy Vary

Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání "Naše škola"

Poděbradova 307, 364 52, Žlutice , www.zszlutice.cz
č.j. 5/2007 - 4

Člověk a příroda

FyzikaChemiePřírodopis
Zeměpis
6. ročník7. ročník8. ročník9. ročník
Vzdělávací obor přírodopis je složen z botaniky, zoologie, somatologie a geologie, včetně základů ekologie a etologie. Je koncipován na čtyři roky, při dvouhodinové týdenní dotaci.
Hlavní cíle:
1) poznání přírody jako uceleného rovnovážného systému
2) uvědomění si nutnosti znalosti přírody a aplikace těchto poznatků v životě
3) rozvíjení schopnosti pozorovat, experimentovat, vyvozovat poznatky a souvislosti
Výuka je směrována
- k vytvoření kladného vztahu k přírodě jako základu rovnováhy života, pochopení základních ( hlavních ) vztahů, na nichž je založen život na Zemi
- k chápání vývoje života jako nepřetržitého procesu, jehož je člověk nedílnou součást,í a rozvíjení kladných občanských postojů, zejména v souvislosti s negativními důsledky lidské činnosti pro přírodu
- k využívání získaných poznatků a závěrů v kladném smyslu jak ve vztahu k přírodě, tak i organismům a lidem.
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
Osvojit si obecné termíny, symboly a znaky tohoto oboru
Vyhledávat v zadání slovních a logických úloh relevantní údaje
V týmu i samostatně experimentovat a porovnávat dosažené výsledky.
Kompetence k řešení problémů
Hledat vlastní postup při řešení problémů.
Získávat potřebné informace, které jsou potřebné k dosažení cíle.
Vyjadřovat závěry na základě ověřených výsledků a umět je obhajovat.
Kompetence komunikativní
Při společné práci komunikovat způsobem, který umožní kvalitní spolupráci a tak i dosažení společného cíle.
Kompetence sociální a personální
Stanovovat pravidla pro práci skupiny i samostatnou práci a dodržovat je.
Vytváření příjemné atmosféry v týmu – ohleduplnost, úcta k druhým.
Přispívat k diskusi – efektivně spolupracovat, vnímat zkušenosti druhých.
Sebedůvěra, samostatný rozvoj.
Kompetence občanské
Chápat základní ekologické souvislosti a pohlížet na ně komplexně.
Poskytovat podle svých možností účinnou pomoc a chovat se zodpovědně v krizových situacích.
Pochopit výhody dodržování pravidel zdravého životního stylu.
Kompetence pracovní
Přistupovat kriticky k výsledkům, které dosáhl.
Naučit se stanovovat si kritéria hodnocení vlastní práce.
Dodržovat pravidla hygieny bezpečnosti práce.