Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Člověk a příroda
Strunatci
výstupy | učivo |
-
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů - rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin - odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života a přizpůsobení danému prostředí.
Popíše hlavní vývojové znaky strunatců, zejména z hlediska paleontologických souvislostí. Popíše rozdělení a hlavní znaky paryb.
-
Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka uplatňuje zásady bezpečného chování ve styku se živočichy.
U jednotlivých skupin popíše tělesné znaky, soustavy a podle obrázků pozná hlavní druhy živočichů a správně zařadit. Vysvětlí vývojový původ ptáků, hlavní tělesné znaky, rozmnožování. Charakterizuje stručně jednotlivé čeledi, jejich znaky a druhy. Vysvětlí vývojový původ savců, hlavní tělesné znaky, rozmnožování. Charakterizuje stručně jednotlivé čeledi, jejich znaky a druhy.
-
Třídí organismy a zařadí je do říší a nižších taxonomických jednotek.
|
Vývojově nižší obratlovci , strunatci, pláštěnci, bezlebeční, kruhoústí, paryby.
Ryby , obojživelníci, plazi.
Ptáci.
Savci.
|
pokrytí průřezových témat |
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
|
přesahy |
Do:
Zeměpis
(7. ročník):
Regiony světa
|
Vyšší rostliny
výstupy | učivo |
-
Rozlišuje základní systematické skupiny rostlin a určuje jejich zástupce pomocí klíčů a atlasů,odvodí na základě pozorování přírody závislost a přizpůsobení některých rostlin podmínkám prostředí.
Pozná v praxi všechny jehličnany, jejich hlavní znaky, rozmnožování, zná význam cykasů a jinanů jako vývojového stupně,zná ekosystém lesa, rostlinná patra, společenstva, chápe nutnost ochrany lesa z hlediska společenského. Rozliší podle vnějších znaků jednoděložné a dvouděložné rostliny. Pozná hlavní rostliny jednotlivých čeledí, včetně významu. Vytvoří jednoduchý herbář, základním způsobem pracuje s botanickým klíčem. Vysvětlí význam domácích i cizokrajných hospodářsky významných rostlin. Zná hlavní národní parky ČR ( případně světové ), zásady chování v NP.
-
Rozpozná ,porovná a objasní funkci základních orgánů rostlin i živočich, odvodí na základě pozorování uspořádání rostlinného těla od buňky přes pletiva až k jednotlivým orgánům -porovná vnější a vnitřní stavbu jednotlivých orgánů a uvede praktické příklady jejich funkcí a vztahů v rostlině jako celku - vysvětlí princip základních rostlinných fyziologických procesů a jejich využití při pěstování rostlin.
Popíše, případně zakreslí hlavní součásti rostlinného těla. Vysvětlí pojmy – vegetativní a generativní rozmnožování. Rozdělí plody ( semena ) a vysvětlí způsoby jejich rozšiřování.
-
Třídí organismy a zařadí je do říší a nižších taxonomických jednotek.
|
Stavba rostlinného těla.
Kořen, stonek, list, pletiva, květ, plod, semena, vegetativní a generativní rozmnožování, opylení, oplození, růst a vývin.
Nahosemenné rostliny.
Jehličnany.
Jinany.
Cykasy.
Les – ekosystém – význam, ochrana.
Krytosemenné rostliny.
Jednoděložné rostliny.
Dvouděložné rostliny.
Cizokrajné užitkové, pokojové, chráněné a hospodářsky důležité rostliny.
Ochrana přírody, přírodní parky, CHKO.
|
pokrytí průřezových témat |
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
|
přesahy |
Do:
Zeměpis
(7. ročník):
Regiony světa
Z:
(7. ročník):
Pěstitelství
(9. ročník):
Pěstitelství
|
|