telefon:353 393 243fax:
ředitel:Mgr. Luděk Svobodakontakty:reditel@zszlutice.cz
hl. koordinátor:PaedDr. Pavel RůžičkaIČ:47701412
email:posta@zszlutice.czREDIZO:600067238
zřizovatel:Město Žlutice, okres Karlovy VaryVelké náměstí 144, 364 52353 393 171353 393 17300255181meu@zlutice.czwww.zlutice.cz
Základní škola Žlutice, okres Karlovy Vary

Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání "Naše škola"

Poděbradova 307, 364 52, Žlutice , www.zszlutice.cz
č.j. 5/2007 - 4

Člověk a příroda

FyzikaChemiePřírodopis
Zeměpis
6. ročník7. ročník
povinný
2
8. ročník9. ročník

Strunatci

výstupyučivo
  • Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů - rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin - odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života a přizpůsobení danému prostředí.
    Popíše hlavní vývojové znaky strunatců, zejména z hlediska paleontologických souvislostí. Popíše rozdělení a hlavní znaky paryb.
  • Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka uplatňuje zásady bezpečného chování ve styku se živočichy.
    U jednotlivých skupin popíše tělesné znaky, soustavy a podle obrázků pozná hlavní druhy živočichů a správně zařadit. Vysvětlí vývojový původ ptáků, hlavní tělesné znaky, rozmnožování. Charakterizuje stručně jednotlivé čeledi, jejich znaky a druhy. Vysvětlí vývojový původ savců, hlavní tělesné znaky, rozmnožování. Charakterizuje stručně jednotlivé čeledi, jejich znaky a druhy.
  • Třídí organismy a zařadí je do říší a nižších taxonomických jednotek.
Vývojově nižší obratlovci , strunatci, pláštěnci, bezlebeční, kruhoústí, paryby.
Ryby , obojživelníci, plazi.
Ptáci.
Savci.
pokrytí průřezových témat

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

  • Vztah člověka k prostředí

    Ochrana živočichů.
přesahy
Do:
Zeměpis (7. ročník): Regiony světa

Vyšší rostliny

výstupyučivo
  • Rozlišuje základní systematické skupiny rostlin a určuje jejich zástupce pomocí klíčů a atlasů,odvodí na základě pozorování přírody závislost a přizpůsobení některých rostlin podmínkám prostředí.
    Pozná v praxi všechny jehličnany, jejich hlavní znaky, rozmnožování, zná význam cykasů a jinanů jako vývojového stupně,zná ekosystém lesa, rostlinná patra, společenstva, chápe nutnost ochrany lesa z hlediska společenského. Rozliší podle vnějších znaků jednoděložné a dvouděložné rostliny. Pozná hlavní rostliny jednotlivých čeledí, včetně významu. Vytvoří jednoduchý herbář, základním způsobem pracuje s botanickým klíčem. Vysvětlí význam domácích i cizokrajných hospodářsky významných rostlin. Zná hlavní národní parky ČR ( případně světové ), zásady chování v NP.
  • Rozpozná ,porovná a objasní funkci základních orgánů rostlin i živočich, odvodí na základě pozorování uspořádání rostlinného těla od buňky přes pletiva až k jednotlivým orgánům -porovná vnější a vnitřní stavbu jednotlivých orgánů a uvede praktické příklady jejich funkcí a vztahů v rostlině jako celku - vysvětlí princip základních rostlinných fyziologických procesů a jejich využití při pěstování rostlin.
    Popíše, případně zakreslí hlavní součásti rostlinného těla. Vysvětlí pojmy – vegetativní a generativní rozmnožování. Rozdělí plody ( semena ) a vysvětlí způsoby jejich rozšiřování.
  • Třídí organismy a zařadí je do říší a nižších taxonomických jednotek.
Stavba rostlinného těla.
Kořen, stonek, list, pletiva, květ, plod, semena, vegetativní a generativní rozmnožování, opylení, oplození, růst a vývin.
Nahosemenné rostliny.
Jehličnany.
Jinany.
Cykasy.
Les – ekosystém – význam, ochrana.
Krytosemenné rostliny.
Jednoděložné rostliny.
Dvouděložné rostliny.
Cizokrajné užitkové, pokojové, chráněné a hospodářsky důležité rostliny.
Ochrana přírody, přírodní parky, CHKO.
pokrytí průřezových témat

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

  • Ekosystémy

    Les - význam, ochrana
  • Vztah člověka k prostředí

    Ochrana přírody.
přesahy
Do:
Zeměpis (7. ročník): Regiony světa
Z:
(7. ročník): Pěstitelství
(9. ročník): Pěstitelství