telefon:353 393 243fax:
ředitel:Mgr. Luděk Svobodakontakty:reditel@zszlutice.cz
hl. koordinátor:PaedDr. Pavel RůžičkaIČ:47701412
email:posta@zszlutice.czREDIZO:600067238
zřizovatel:Město Žlutice, okres Karlovy VaryVelké náměstí 144, 364 52353 393 171353 393 17300255181meu@zlutice.czwww.zlutice.cz
Základní škola Žlutice, okres Karlovy Vary

Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání "Naše škola"

Poděbradova 307, 364 52, Žlutice , www.zszlutice.cz
č.j. 5/2007 - 4

Člověk a příroda

FyzikaChemiePřírodopis
Zeměpis
6. ročník
povinný
2
7. ročník8. ročník9. ročník

Vznik Země a života na Zemi

výstupyučivo
  • Rozliší základní projevy a podmínky života, orientuje se v daném přehledu vývoje organismů popíše základní rozdíly mezi buňkou rostlin, živočichů a bakterií a objasní funkci základních organel.
    Samostatně připraví mikroskop k práci a zhotovit jednoduchý mikroskopický preparát. Popíše základní součásti rostlinné a živočišné buňky. Vysvětlí pojmy – fotosyntéza, dýchání, producent, konzument, reducent.
Planeta Země
Obaly Země
Slunce

pokrytí průřezových témat

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

  • Základní podmínky života

    Podmínky vzniku a existence života.

Jednobuněčné organismy

výstupyučivo
  • Uvede na příkladech z běžného života význam virů a bakterií v přírodě i pro člověka.
    Popíše stavbu viru, jejich význam pro jiné organismy. Popíše stavbu a druhy bakterií. Zná a dodržuje hygienické zásady – prevence bakteriálních chorob. Vysvětlí kladný i záporný význam sinic. Popíše druhy řas a jejich význam.
  • Třídí organismy a zařadí je do říší a nižších taxonomických jednotek.
Buňka
Nejjednodušší eukaryotické – jednobuněčné rostliny
Houby-kvasinky
Živočichové - jednobuněční
Organismy akaryotické – viry, prokaryotické – bakterie, sinice, řasy

Lišejníky, mechy, kapraďorosty

výstupyučivo
    Lišejníky
    Mechorosty
    Kapraďorosty

    Houby

    výstupyučivo
    • Rozpozná naše nejznámější jedlé a jedovaté houby s plodnicemi a porovná je podle charakteristických znaků -vysvětlí různé způsoby výživy hub a jejich význam v ekosystémech a místo v potravních řetězcích -objasní funkci dvou organismů ve stélce lišejníků.
      Zná rozdělení na vyšší a nižší houby. Uvede příklady pozitivního i negativního významu plísní. Rozezná plodnice hlavních jedovatých a jedlých hub. Dodržuje zásady správného houbaře. Popíše stavbu a význam lišejníků – význam jako ukazatelů čistoty ovzduší. Vysvětlí význam a hlavní druhy mechorostů. Vysvětlí rozdíl stélka – kormus. Popíše stavbu těla mechu, kapradiny, přesličky, plavuně.
    Houby

    Mnohobuněčné organismy

    výstupyučivo
    • Třídí organismy a zařadí je do říší a nižších taxonomických jednotek.
    Žahavci, ploštěnci, hlísti,
    Měkkýši
    Kroužkovci
    Členovci