Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Člověk a svět práce
Pěstitelství
výstupy | učivo |
-
Provádí jednoduché pěstitelské činnosti, samostatně vede pěstitelské pokusy a pozorování, pečuje o nenáročné rostliny.
Vysvětlí význam pěstování polních plodin. Uvede některé zástupce obilnin, olejnin, okopanin, luskovin, přadných rostlin a pícnin. Rozliší vybrané druhy, včetně osiva. Vysvětlí význam ovocných rostlin. Uvede vybrané zástupce jednotlivých skupin - jádroviny, peckoviny, skořápkoviny, drobné ovoce. Dokáže aplikovat základní zásady pro výsadbu a pěstování vybraných druhů, rozliší ovocné rostliny podle plodů. Vysvětlí princip rozmnožování ovocných rostlin - roubování, očkování, řízkování, hřížení. Zhodnotí způsoby uskladnění a zpracování ovoce. Dokáže aplikovat základy ošetřování pokojových rostlin. Průběžně pečuje o okrasné plochy v okolí školy.
-
Volí vhodné pracovní postupy při pěstování vybraných rostlin, pěstuje a využívá květiny pro výzdobu.
|
Polní plodiny.
Ovocné rostliny.
Okrasné rostliny.
|
pokrytí průřezových témat |
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
|
přesahy |
Do:
Přírodopis
(7. ročník):
Vyšší rostliny
|
Domácnost
výstupy | učivo |
-
Dodržuje zásady hygieny a bezpečnosti práce, poskytne první pomoc při úrazech v kuchyni.
-
Připraví jednoduché pokrmy v souladu se zásadami zdravé výživy. Používá základní kuchyňský inventář a bezpečně obsluhuje základní spotřebiče.
Připraví jednoduché pokrmy, např. pomazánka, salát, polévka, pečeníí, omáčka atd. Pokrmy k příležitostem, např. cukroví, velikonoční pečení atd. Rozpozná různé druhy potravin, zařadí je a sestaví jídelníček.
-
Dodržuje základní principy stolování, splečenského chování a obsluhy u stolu ve společnosti.
|
Bezbečnost a hygiena práce
Příprava pokrmů
Vaření v přírodě
Zásady zdravé výživy
Pochutiny
Polotovary, konzervy, zmrazené potraviny
Jídelníček
Zásady správného stolování
Hygiena výživy
Příprava stravy v domácnosti
Rodinný stůl
|
přesahy |
Do:
Výchova ke zdraví
(7. ročník):
Zdravý způsob života Výchova ke zdraví
(7. ročník):
Rizika ohrožující zdraví
|
Technické práce
výstupy | učivo |
-
Provádí složitější práce s tech. materiály, dodržuje technologickou kázeň, dovede řešit složitější technické úkoly s výběrem materiálů, pracovních nástrojů a nářadí, plánuje svoji činnost, zvládá čtení jednoduché technické dokumentace, zhotoví jednoduchý technický výkres, dodržuje zásady hygieny a bezpečnosti při práci.
Samostaně zhotoví technický výkres, pracuje podle zadaného tech. výkresu, sestaví, naostří hoblík a pracuje s ním, spojuje dřevo pomocí čepů a vrutů, dokáže pracovat s el. vrtačkou, dodržuje zásady bezpečnosti, dřevo moří a lakuje. Podle plánku vypracuje výrobek z plastu-s kombinací ohýbání a lepení, pozná různé druhy plastů, brousí a leští povrchy. Vyrovná plech, stříhá, opracovává a spojuje pomocí nýtů, zná vhodnost použití šroubů, nýtů, ví jak ošetřit zkorodovaný kov a jak jej dále chránit, rozlišuje různé druhy nátěrových hmot. Sestavuje podle plánku složitější el. obvody - přepínač, dvojspínač, dioda, sestaví model elektroinstalace malého motocyklu - světla, brzdy.
|
Dřevo - kov - plasty.
Pracovní pomůcky a nářadí, včetně el. vrtačky, organizace práce, pracovní postupy, technické náčrty a výkresy.
|
|