Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání "Naše škola"
Základní škola a základní umělecká škola Žlutice, příspěvková organizace

Učební osnovy

6. ročník


Další cizí jazyk


0+2  týdně, P
Německý jazyk
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a adekvátně na ně reaguje.
  • Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu.
  • Zapojí se do jednoduchých rozhovorů.
  • Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy a dlaších osvojených témat
  • Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného nebo rodiny, školy a dalších osvojených témat.
  • Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům.
  • Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledává v ném požadovanou informaci.
  • Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři.
  • Chápe význam studia dalšího cizího jazyka

Tématické okruhy :
barvy
pozdravy
číslovky
rodina (základní informace o sobě a rodinných příslušnících)
bydlení (město, ve kterém bydlím, popis bytu, domu, vybavení, základní informace o vybraných městech)

na návštěvě (zdvořilostní fráze, vykání)
zvířata

Gramatika
pomocná slovesa
pravidelná slovesa
rody podstatných jmen
přivlastňovací zájmena
předložky  in, aus, von, bei
tvorba otázky
způsobové sloveso mögen
zápor
vybraná nepravidelná slovesa
slovosled ve větě jednoduché


 

Cvičení z českého jazyka a matematiky
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Provádí početní operace v oboru přirozených a racionálních čísel.
  • Užívá logickou úvahu a kombinační úsudek při řešení úloh a problémů a nalézá různá řešení předkládaných nebo zkoumaných situací.
  • Řeší úlohy na prostorovou představivost.
  • Dorozumívá se kultivovaně,výstižně, jazykovými prostředky vhodnými pro danou komunikační situaci.
  • Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů.
  • Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci.

Procvičování učiva českého jazyka a matematiky odpovídající učivu v daném ročníku.
Prohlubování učiva s talentovanými žáky.

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Rozvoj schopností poznávání

Matematika

6. ročník

Geometrie v rovině a v prostoru

Matematika

6. ročník

Číslo a proměnná