Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání "Naše škola"
Základní škola a základní umělecká škola Žlutice, příspěvková organizace

Učební osnovy

6. ročník


Přírodopis


2  týdně, P
Vznik Země a života na Zemi
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Rozliší základní projevy a podmínky života, orientuje se v daném přehledu vývoje organismů

Planeta Země
Obaly Země
Slunce

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Základní podmínky života

Podmínky vzniku a existence života.

Jednobuněčné organismy
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Uvede na příkladech z běžného života význam virů a bakterií v přírodě i pro člověka.
  • Třídí organismy a zařadí je do říší a nižších taxonomických jednotek.
  • Popíše základní rozdíly mezi buňkou rostlin, živočichů a bakterií a objasní funkci základních organel.

Buňka
Nejjednodušší eukaryotické – jednobuněčné rostliny
Houby-kvasinky
Živočichové - jednobuněční
Organismy akaryotické – viry, prokaryotické – bakterie, sinice, řasy

Lišejníky
Očekávané výstupyUčivo

žák:

    Lišejníky
     

    Houby
    Očekávané výstupyUčivo

    žák:

    • Rozpozná naše nejznámější jedlé a jedovaté houby s plodnicemi a porovná je podle charakteristických znaků
    • Vysvětlí různé způsoby výživy hub a jejich význam v ekosystémech a místo v potravních řetězcích
    • Objasní funkci dvou organismů ve stélce lišejníků.

    Houby

    Mnohobuněčné organismy
    Očekávané výstupyUčivo

    žák:

    • Třídí organismy a zařadí je do říší a nižších taxonomických jednotek.

    Žahavci, ploštěnci, hlísti,
    Měkkýši
    Kroužkovci
    Členovci