Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání "Naše škola"
Základní škola a základní umělecká škola Žlutice, příspěvková organizace

Učební osnovy

6. ročník


Hudební výchova


1  týdně, P
Vokální činnosti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb, vytváří a volí jednoduché doprovody, provádí jednoduché hudební improvizace.
  • Zařadí na základě individuálních schopností a získaných vědomostí slyšenou hudbu do stylového odbobí a provnává ji z hlediska její slohové a stylové příslušnosti s dalšími skladbami.
  • Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách.
  • Uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě, zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícelhlase, dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého

Melodie
Harmonie
Hudební barva
Křížek, bé, odrážka
Uskupení v hudbě ( duo, trio … )
Stupnice moll melodická
Partitura
Variace
Akord
Osvojení si 20 písní

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

Reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb, vytváří a volí jednoduché doprovody, provádí jednoduché hudební improvizace.

Cizí jazyk

6. ročník

Anglický jazyk

Instrumentální činnosti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách.

Rytmus
Dynamika
Interval
Instrumentální a vokální hudba
Lidový dvojhlas
Zobcové flétny

Hudebně pohybové činnosti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Orientuje se v proudu znějící hudby, vnímá užité hudebně výrazové prostředky a charakteristické sémantické prvky, chápe jejich význam v hudbě a na základě toho přistupuje k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku.
  • Rozpozná některé z tanců různých stylových období, zvolí vhodný typ hudebně pohybových prvků k poslouchané hudbě a na zákaldě individuálních hudebních schopností a pohybbové vyspělosti předvede jednoduchou pohybovou vazbu.

Balet
Výrazový tanec
Melodram
Scénická hudba

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

Zvolí vhodný typ hudebně pohybových prvků k poslouchané hudbě a na zákaldě individuálních hudebních schopností a pohybbové vyspělosti předvede jednoduchou pohybovou vazbu

Tělesná výchova

6. ročník

Pohybové dovednosti

Poslechové činnosti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Zařadí na základě individuálních schopností a získaných vědomostí slyšenou hudbu do stylového odbobí a provnává ji z hlediska její slohové a stylové příslušnosti s dalšími skladbami.
  • Orientuje se v zápise písní a skladeb různých stylů a žánrů, tyto písně či skladby na základě individuálních schopností a získaných dovedností svým způsobem realizuje.
  • Vyhledává souvislosti mezi hudbou a jinými druhy umění.

Píseň a její proměna ve staletích
Romanská a gotická hudba
Chorál
Jokulátoři, truvéři a trubadúři, minnesangři - šanson
Opera
Opereta
Muzikál a hudební revue
Nářečí
Kontrast a gradace
Etnika
Etnografové
Romanská a gotická hudba
Jednohlas, dvojhlas, vícehlas
Dudácké kapely
Cimbálová mzika
Hudecká kapela

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Multikulturalita

Poznává světovou hudbu

Kulturní diference

Poznává světovou hudbu

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Objevujeme Evropu a svět

Poznává světovou hudbu

Český jazyk a literatura

6. ročník

Literární výchova

Cizí jazyk

6. ročník

Anglický jazyk