Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání "Naše škola"
Základní škola Žlutice, okres Karlovy Vary

Učební osnovy

6. ročník


Cizí jazyk


3  týdně, P
Anglický jazyk
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Čte nahlas plynule a foneticky správně texty přiměřeného rozsahu.
  • Rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnici a obsahu autentických materiálů s využitím vizuální opory, v textech vyhledává známé výrazy, fráze a odpovědi na otázky.
  • Rozumí jednoduché a zřetelně vyslovované promluvě a konverzaci.
  • Jednoduchým způsobem se domluví v běžných každodenních situacích.
  • Odvodí pravděpodobný význam z kontextu textu.
  • Používá dvojjazyčný slovník.
  • Sestaví jednoduché (ústní i písemné) sdělení týkající se situací souvisejících s životem v rodině, škole a probíranými tématickými okruhy.
  • Písemně, gramaticky správně tvoří a obměňuje jednoduché věty a krátké texty.
  • Vyžádá jednoduchou informaci.

Rozhovory.
Komiksy.
Kratší doplňkové texty.
Texty v učebnici.
Práce s mapou.
Audiovizuální materiály.
Tematické okruhy čerpané z učebnice
Oslovení, reakce na oslovení, pozdrav, přivítání, rozloučení, představování, omluva, reakce na omluvu, poděkování a reakce na poděkování, prosba, žádost, přání, blahopřání, žádost o pomoc, službu, informaci, souhlas/nesouhlas.
Osobní informace- rodina.
Země.
Sport.
Oblečení.
Části těla.
Zvířata.
Čas.
Škola.
Texty přiměřené slovní zásoby
Dopis.
Pohlednice.
Formulář.
Dotazník.
Popis známé osobnosti.
Osobní, ukazovací a přivlastňovací zájmena.
Přítomný čas prostý a průběhový.
Some/any.
Základní předložky s místem a časem.
Stupňování přídavných jmen - 2.stupeň.
Otázky začínající tázacím zájmenem (What?, Where?, How?, When?, Who?, How many?, How long?)


Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Tvorba mediálního sdělení

Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Multikulturalita

Lidské vztahy

Kulturní diference

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Jsme Evropané

Objevujeme Evropu a svět

Evropa a svět nás zajímá

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Komunikace