Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání "Naše škola"
Základní škola a základní umělecká škola Žlutice, příspěvková organizace

Učební osnovy

2. ročník


Matematika


5  týdně, P
Číslo a početní operace
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Provádí zpaměti jednoduché početní operace s přirozenými čísly.
  • Řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace.
  • Čte, zapisuje a zobrazuje přirozená čísla v oboru do 100.
  • Provádí početní operace s přirozenými čísly.
  • Řeší a tvoří slovní úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace.
  • Provádí zpaměti a písemně jednoduché početní operace.

- rozklad čísel na desítky a jednotky
- sčítání a odčítání do 20 s přechodem přes desítku
- řešení slovních úloh
- slovní úlohy o n - více , o n - méně, krát více
- záměna sčítanců
- čísla do 100 - konkrétní soubory s daným počtem prvků
- rozklad čísla na desítky a jednotky
- sčítání a odčítání desítek
- sčítání a odčítání bez přechodu desítky do 100, závorky
- sčítání a odčítání s přechodem desítky do 100
- jednoduché slovní úlohy vedoucí ke sčítání a odčítání
- princip násobení čísel 2 - 10
- jednoduché slovní úlohy na násobení

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

rozvíjení schopnosti uplatnit své nápady při řešení slovních úloh

Sebepoznání a sebepojetí

rozvíjení vztahu ke vzdělání, pozitivní přístup k získávání znalostí

Český jazyk a literatura

2. ročník

Jazyková výchova

Člověk a jeho svět

2. ročník

Lidé a čas

Nestandardní aplikační úlohy a problémy
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Řeší jednoduché praktické slovní úlohy a problémy.

- nakupování
- cena zboží

Závislosti, vztahy a práce s daty
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Orientuje se v čase, provádí jednoduché převody jednotek času.
  • Orientuje se v čase.
  • Vyhledává, sbírá a třídí data.
  • Popisuje jednoduché závislosti z praktického života.

- den, hodina, minuta, sekunda
- orientace v čase: den, hodina, minuta
- tabulky a grafy – počasí, cena zboží

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Komunikace

rozvíjení schopnosti pracovat s ostatními žáky při řešení obtížných úloh

Člověk a jeho svět

2. ročník

Lidé a čas

Geometrie v rovině a v prostoru
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Rozezná a pojmenuje jednoduché geometrické útvary, porovnává jejich velikost.
  • Porovnává velikost útvarů.
  • Měří a odhaduje délku úseček.
  • Rozezná a pojmenuje jednoduchá tělesa.
  • Orientuje se ve 2D, ve čtverečkovaném papíru a využívá jej.
  • Vytvoří síť krychle.

- kreslení a poznávání základních geometrických útvarů - čtverec, obdélník, kruh, trojúhelník
- rýsovací potřeby (tužka, pravítko)
- bod, přímka, úsečka
- rýsování úsečky dané délky na cm
- body a označení úsečky
- jednotky metr, decimetr a centimetr
- měření úsečky pravítkem a odhad délky
- krychle, kvádr, koule, válec
- stavby z krychlí

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Člověk a svět práce

2. ročník

Praktické činnosti