Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Matematika a její aplikace
Číslo a početní operace
výstupy | učivo |
-
Používá přirozená čísla k modelování reálných situací, počítá předměty v daném souboru, vytváří soubory s daným počtem prvků.
Zná číslice 1 - 20, umí je napsat a přečíst, spočítá prvky daného souboru a vytvoří skupinu prvků s daným počtem prvků
-
Čte, zapisuje a porovnává přirozená čísla v oboru do 20.
Zná význam méně, více, první, poslední, větší, menší. Umí seřadit čísla podle velikosti, doplnit chybějící čísla v řadě, porovnávat množství a jejich číselné vyjádření.
Zná a používá matematické symboly < , >,=.
-
Užívá lineární uspořádání - zobrazí číslo na číselné ose
Zakreslí čísla do 20 na číselnou osu. Dočítá do 10, 20.
-
Provádí zpaměti jednoduché početní operace s přirozenými čísly.
Zapíše, přečte a vyřeší příklady na sčítání a odčítání v oboru 0 - 20 bez přechodu desítky.
-
Řeší a aplikuje úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace.
Řeší slovní úlohy z reálného života.
|
Čísla 0 - 20
- čtení a psaní číslic 0 - 20
- vytváření a počítání daného souboru prvků
- orientace na číselné ose - porovnávání čísel - vztahy větší, menší, rovno
- matematické symboly pro porovnávání čísel (<, >, =)
- číselná osa
- rozklad čísel na desítky a jednotky - součet a rozdíl čísel 0 - 10 - součet a rozdíl čísel 10 - 20
- sčítání a odčítání v oboru do 20 bez přechodu přes desítku
- komunikativní sčítání (záměna sčítanců)
- řešení a tvoření slovních úloh na sčítání, odčítání v oboru do 20
- řešení a tvoření slovních úloh s využitím vztahů o n - více, n - méně v oboru do 20
|
pokrytí průřezových témat |
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
|
přesahy |
Do:
Český jazyk a literatura
(1. ročník):
Jazyková výchova Člověk a jeho svět
(1. ročník):
Lidé a čas Člověk a svět práce
(1. ročník):
Praktické činnosti
|
Nestandardní aplikační úlohy a problémy
výstupy | učivo |
|
- číselné řady, tabulky
|
Závislosti, vztahy a práce s daty
výstupy | učivo |
-
Popisuje jednoduché závislosti z praktického života.
Zná značku pro kilogram, litr, korunu.
-
Porovnává a třídí data.
Řadí dny v týdnu, měsíce.
|
- kilogram, litr, koruna
- uspořádání dnů a měsíců
|
přesahy |
Do:
Člověk a jeho svět
(1. ročník):
Lidé a čas Člověk a svět práce
(1. ročník):
Praktické činnosti
|
Geometrie v rovině a v prostoru
výstupy | učivo |
-
Rozezná a pojmenuje jednoduché geometrické útvary, porovnává jejich velikost.
Rozlišuje a umí pojmenovat jednoduché geometrické útvary, modeluje je, třídí podle velikosti, barev. Orientuje se v prostoru – nahoře, dole, před, za ....
Skládá obrazce z geometrických útvarů.
-
Rozezná jednoduchá geometrická tělesa.
Pozná geometrická tělesa – krychle, koule. Staví stavby ze stavebnice. Orientuje se
v prostoru.
|
- geometrické útvary – čtverec, obdélník, trojúhelník, kruh
- skládání obrazců z geometrických útvarů
- stavění staveb ze stavebnic – krychle, koule, kvádr...
- nahoře, dole, před, za
|
přesahy |
Do:
Tělesná výchova
(1. ročník):
Pohybové učení - organizace
|
|