Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Matematika a její aplikace
Číslo a početní operace
výstupy | učivo |
-
Čte a zapisuje přirozená čísla v oboru do 1000.
Zapíše a přečte čísla do 1000, počítá po desítkách a stovkách. Vytváří soubory s daným počtem prvků.
-
Užívá lineární uspořádání - zobrazí číslo na číselné ose.
Znázorňuje dvojciferná a trojciferná čísla na číselné ose .
-
Užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti.
Porovnává čísla pomocí číselné osy, používá k vyjádření porovnání čísel znaménka <, >, =.
-
Provádí jednoduché početní operace.
Seznámí se se zaokrouhlováním čísel na desítky, stovky, rozkládá čísla do 1000 v desítkové soustavě, provádí předběžný odhad výsledku řešení.
-
Provádí jednoduché početní operace s přirozenými čísly.
Sčítá a odčítá násobky sta, řeší slovní úlohy pomocí jednoduchých rovnic, vyjmenuje řady násobků od 1 do 10, chápe násobení jako opakované sčítání stejných sčítanců, násobí a dělí v oboru malé násobilky, připravuje se na dělení se zbytkem.
Seznámí se s výrazy - dělenec, dělitel, podíl. Řeší a vytváří slovní úlohy se dvěma různými početními výkony ( sčítání - odčítání, násobení - sčítání …).
-
Provádí jednoduché početní operace v oboru do 1000.
Písemně sčítá a odčítá dvě trojciferná čísla, provádí kontrolu výpočtu, umí sčítat a odčítat zpaměti a písemně.
-
Řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace.
Řeší úlohy o n - více, o n - méně. Vytváří a řeší slovní úlohy na sčítání a odčítání.
Řeší slovní úlohy s pomocí malé násobilky.
-
Řeší jednoduché praktické slovní úlohy a problémy závislé na algoritmech.
Řeší slovní úlohy typu n - krát více, n krát méně.
-
Provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel.
Pamětně vynásobí dvojciferné číslo jednociferným.
|
Číselný obor 0 - 1 000
- počítání v oboru do tisíce
- číselná řada do 1000
- porovnávání čísel
- zaokrouhlování na desítky a stovky
- odhad výsledku
- rozklad čísla v desítkové soustavě
- součet a rozdíl čísel
- rovnice
- součet a rozdíl čísel
- výrazy sčítanec, sčítanec, součet, menšenec, menšitel, rozdíl
- písemné sčítání a odčítání při řešení slovních úloh
- malá násobilka - násobení a dělení v oboru násobilek
- slovní úlohy ze života dětí s užitím osvojených početních operací násobení a dělení
- slovní úlohy typu n- krát více, n - krát méně
- pamětné násobení dvojciferného čísla jednociferným
- dělení se zbytkem
- slovní úlohy se dvěma početními výkony
|
pokrytí průřezových témat |
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
-
Komunikace
rozvíjení schopnosti pracovat s ostatními žáky
VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
|
přesahy |
Do:
Člověk a jeho svět
(3. ročník):
Lidé a čas
|
Závislosti, vztahy a práce s daty
výstupy | učivo |
|
- tabulky a grafy, čtvercová síť
- závislost ceny zboží a množství
- čtení údajů z diagramů
- měření a vážení ve správných jednotkách
|
přesahy |
Do:
Člověk a jeho svět
(3. ročník):
Lidé a čas
|
Geometrie v rovině a v prostoru
výstupy | učivo |
-
Porovnává velikosti útvarů, měří a odhaduje délku úsečky.
Narýsuje a označí bod, přímku, polopřímku, úsečku - změří úsečku na cm a mm.
-
Rozezná, pojmenuje a vymodeluje jednoduché rovinné útvary.
Rozlišuje rovinné útvary mnohoúhelník, trojúhelník, obdélník, čtverec, kruh a kružnic.i
Sestrojí libovolnou kružnici, změří poloměr dané kružnice. Převede jednotky délky.
-
Rozezná a modeluje jednoduché souměrné útvary.
Modeluje a rozezná jednoduché souměrné útvary v rovině.
-
Rozezná pojmenuje a vymodeluje jednoduché rovinné útvary- prezentace v realitě geometrických útvarů.
Vypočítá obvod trojúhelníka, čtverce a obdélníku sečtením stran.
|
- přímka, polopřímka, vzájemná poloha dvou přímek - rovnoběžky, různoběžky,
- kreslení a rýsování rovinných obrazců ve čtvercové síti
- trojúhelník - rýsování podle daných stran
- kružnice libovolného poloměru, měření poloměru kružnice
- modelování geometrických útvarů podle zadání
- stavby ze stavebnic - krychle, kvádr
- zná jednotky délky mm, cm, dm, m, km
- obvod jednoduchých obrazců sečtením jejich stran (trojúhelník, čtverec, obdélník)
|
pokrytí průřezových témat |
VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
|
přesahy |
Do:
Člověk a svět práce
(3. ročník):
Praktické činnosti
|
Nestandardní aplikační úlohy a problémy
výstupy | učivo |
-
Řeší jednoduché praktické slovní úlohy a problémy závislé na algoritmech.
Řeší slovní úlohy typu n - krát více, n krát méně.
|
- číselné a obrázkové řady
|
|