Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Matematika a její aplikace
Číslo a početní operace
výstupy | učivo |
-
Provádí zpaměti jednoduché početní operace s přirozenými čísly.
Rozkladá čísla na desítky a jednotky, sčítá a odčítá do 20 s přechodem přes desítku, řeší příklady s jednou závorkou.
-
Řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace.
Řeší slovní úlohy a sám je tvoří. Řeší slovní úlohy o n - více , o n - méně, v praxi využívá znalosti o záměně sčítanců.
-
Čte, zapisuje a zobrazuje přirozená čísla v oboru do 100.
Čte a zapisuje a čísla do 100. Vytváří konkrétní soubory s daným počtem prvků.
-
Provádí početní operace s přirozenými čísly.
Zaokrouhluje dané číslo na desítky, rozkládá číslo na desítky a jednotky, sčítá a odčítá desítky, sčítá a odčítá bez přechodu desítky do 100. Zná význam závorek.
Sčítá a odčítá s přechodem desítky do 100.
-
Řeší a tvoří slovní úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace.
Řeší a tvoří jednoduché slovní úlohy vedoucí ke sčítání a odčítání.
Řeší jednoduché slovní úlohy na násobení a dělení v oboru násobilek.
-
Provádí zpaměti a písemně jednoduché početní operace.
Seznámí se s principem násobilky čísly 2, 3, 4, 5 v oboru do 50 a s příklady na dělení.
|
- rozklad čísel na desítky a jednotky
- sčítání a odčítání do 20 s přechodem přes desítku
- řešení příkladů s jednou závorkou
- řešení slovních úloh
- slovní úlohy o n - více , o n - méně
- záměna sčítanců
- čísla do 100 - konkrétní soubory s daným počtem prvků
- zaokrouhlování na desítky
- rozklad čísla na desítky a jednotky
- sčítání a odčítání desítek
- sčítání a odčítání bez přechodu desítky do 100, závorky
- sčítání a odčítáís přechodem desítky do 100
- jednoduché slovní úlohy vedoucí ke sčítání a odčítání
- princip násobilky čísel 2, 3, 4, 5 v oboru do 50 a příklady na dělení
- jednoduché slovní úlohy na násobení a dělení v oboru násobilek
|
pokrytí průřezových témat |
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
-
Sebepoznání a sebepojetí
rozvíjení vztahu ke vzdělání, pozitivní přístup k získávání znalostí
-
Kreativita
rozvíjení schopnosti uplatnit své nápady při řešení slovních úloh
|
přesahy |
Do:
Český jazyk a literatura
(2. ročník):
Jazyková výchova Člověk a jeho svět
(2. ročník):
Lidé a čas
|
Nestandardní aplikační úlohy a problémy
výstupy | učivo |
|
- nakupování
- cena zboží
|
Závislosti, vztahy a práce s daty
výstupy | učivo |
-
Orientuje se v čase, provádí jednoduché převody jednotek času.
Čte časové údaje na různých typech hodin, sleduje délku vyučovací hodiny, přestávky, oběda, délku spánku.
-
Orientuje se v čase.
Rozezná časové jednotky den - hodina, minuta, sekunda.
-
Vyhledává, sbírá a třídí data.
Sestavuje tabulky, grafy, čtvercová síť – sloupec, řádek.
|
- den, hodina, minuta, sekunda
- orientace v čase: den, hodina, minuta
- tabulky a grafy – počasí, cena zboží
|
pokrytí průřezových témat |
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
-
Komunikace
rozvíjení schopnosti pracovat s ostatními žáky při řešení obtížných úloh
|
přesahy |
Do:
Člověk a jeho svět
(2. ročník):
Lidé a čas
|
Geometrie v rovině a v prostoru
výstupy | učivo |
-
Rozezná a pojmenuje jednoduché geometrické útvary, porovnává jejich velikost.
Podle obrázků pozná základní geometrické útvary, zná pojem bod, přímka, čára, úsečka.
Kreslí a rýsuje čáry, lomené čáry a úsečky.
-
Porovnává velikost útvarů.
Zná základní jednotky délky - metr a centimetr.
-
Měří a odhaduje délku úseček.
Porovnává úsečky podle velikosti.
-
Rozezná a pojmenuje jednoduchá tělesa.
Pozná geometrická tělesa.
|
- kreslení a poznávání základních geometrických útvarů - čtverec, obdélník, kruh, trojúhelník
- rýsovací potřeby (tužka, pravítko)
- bod, přímka, úsečka
- rýsování úsečky dané délky na cm
- body a označení úsečky
- jednotky metr, decimetr a centimetr
- měření úsečky pravítkem a odhad délky
- krychle, kvádr, koule, válec
- modelování těles, užití stavebnic ke stavbám s těles
|
přesahy |
Do:
Člověk a svět práce
(2. ročník):
Praktické činnosti
|
|