Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání "Naše škola"
Základní škola a základní umělecká škola Žlutice, příspěvková organizace

Učební osnovy

7. ročník


Cizí jazyk


3  týdně, P
Anglický jazyk
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, který se týká osvojovaných témat.
  • Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech.
  • Čte nahlas plynule a foneticky správně texty přiměřeného rozsahu.
  • Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace.
  • Jednoduchým způsobem se domluví v běžných každodenních situacích.
  • Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech
  • Vypráví jednoduchý příběh či událost; popíše osoby, místa a věci ze svého každodenného života.
  • Zeptá se na základní informace a adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích.
  • Používá dvojjazyčný slovník.
  • Písemně, gramaticky správně tvoří a obměňuje jednoduché věty a krátké texty.
  • Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
  • Reaguje na jednoduché písemné sdělení.
  • Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři

Jazykové prostředky a funkce
Osobní, ukazovací a přivlastňovací zájmena.
Přítomný čas prostý a průběhový.
Předložky s místem a časem.
Počitatelná a nepočitatelná podstatná jména.
Slovesa vážící se s gerundiem (like, hate...).
Minulý čas prostý.
Stupňování přídavných jmen.
Plánovaná budoucnost – going to.
Otázky začínající tázacím zájmenem (What?, Where?, Which?, How?, When?, Who?, How much/many?)rozvíjení používání gramatických jevů k realizaci komunikačního záměru žáka (jsou tolerovány elementární chyby, které nenarušují smysl sdělení a porozumění)

 Komunikační situace
Rozvíjení dostatečné srozumitelné výslovnosti a schopnosti rozlišovat sluchem prvky fonololgického systému jazyka, slovní a větný přízvuk, intonace.
Rozhovory .
Komiksy.
Audiovizuální materiály.

Slovní zásoba na  tématické okruhy čerpané z učebnice.
Oslovení, reakce na oslovení, pozdrav, přivítání, rozloučení, představování, omluva, reakce na omluvu, poděkování a reakce na poděkování, pozvání, prosba, žádost, přání, blahopřání, žádost o pomoc, službu, informaci, souhlas/nesouhlas.
Osobní informace- rodina.
Pokoje, nábytek a vybavení.
Jídlo a pití.
Odpočinkové aktivity.
Škola.
Nakupování.
Město.
Osobní údaje.
Budovy a místa.
Zeměpisné údaje.

Dopis.
Pohlednice.
Formulář.
Dotazník.
Popis známé osobnosti.
Chat.
E-mail.
SMS.

 

Reálie
Svátky a významné dny ve Velké Británii a USA

 

 



 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Tvorba mediálního sdělení

Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Multikulturalita

Lidské vztahy

Kulturní diference

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Jsme Evropané

Objevujeme Evropu a svět

Evropa a svět nás zajímá

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Komunikace