Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání "Naše škola"
Základní škola a základní umělecká škola Žlutice, příspěvková organizace

Učební osnovy

7. ročník


Hudební výchova


1  týdně, P
Vokální činnosti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb, vytváří a volí jednoduché doprovody, provádí jednoduché hudební improvizace.
  • Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách.
  • Uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě, zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícelhlase, dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého.

Ukolébavka
Milostné písně
Obřady a oslavy
Koledy
Hlas
Hlasová hygiena
Hudba jako kulisa pro cokoli
Hudba a drogy
Osvojení si 20 písní

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

Reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb, vytváří a volí jednoduché doprovody, provádí jednoduché hudební improvizace.

Výchova ke zdraví

7. ročník

Osobnostní a sociální rozvoj

Instrumentální činnosti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb, vytváří a volí jednoduché doprovody, provádí jednoduché hudební improvizace.
  • Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách.

Charakter písně
Dynamika v písni

Hudebně pohybové činnosti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Rozpozná některé z tanců různých stylových období, zvolí vhodný typ hudebně pohybových prvků k poslouchané hudbě a na zákaldě individuálních hudebních schopností a pohybbové vyspělosti předvede jednoduchou pohybovou vazbu.

Dirigent
Tempo
Pantomima
Lidový tanec
Balet
Výrazový tanec
Společenské tance

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

Využívá své individuální hudbní schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách

Tělesná výchova

7. ročník

Pohybové dovednosti

Poslechové činnosti
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Zařadí na základě individuálních schopností a získaných vědomostí slyšenou hudbu do stylového odbobí a porovnává ji z hlediska jeí slohové a stylové příslušnosti s dalšími skaldbami.
  • Orientuje se v zápise písní a skladeb různých stylů a žánrů, tyto písně či skladby na základě individuálních schopností a získaných dovedností svým způsobem realizuje.
  • Vyhledává souvislosti mezi hudbou a jinými druhy umění.

Charakter písně
Dynamika v písni
Vývoj muzikálu
Křesťanstvní
Gregoriánský chorál
Harmonická moll
A. Vivaldi
W. A. Mozart
Sonátová forma
Husité
Homofonie
Polyfonie
Kánon
Majestátní fuga
Symfonie
Symfonická báseň
Kantáta
Oratorium

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Multikulturalita

Poznává světovou hudbu

Kulturní diference

Poznává světovou hudbu

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Objevujeme Evropu a svět

Poznává světovou hudbu

Dějepis

7. ročník

Novověk

Dějepis

7. ročník

Počátky novověku