Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání "Naše škola"
Základní škola a základní umělecká škola Žlutice, příspěvková organizace

Učební osnovy

7. ročník


Další cizí jazyk


0+2  týdně, P
Německý jazyk
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a adekvátně na ně reaguje.
  • Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu.
  • Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkající se každodenních témat.
  • Zapojí se do jednoduchých rozhovorů.
  • Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy a dlaších osvojených témat
  • Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného nebo rodiny, školy a dalších osvojených témat.
  • Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům.
  • Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledává v ném požadovanou informaci.
  • Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům.
  • Vyslovuje a čte nahlas, plynule a foneticky správně jednoduché texty složené ze známé slovní zásoby
  • Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři.
  • Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojených témat.
  • Napíše krátký text o sobě a své rodině.

Tématické okruhy :
zdvořilostní fráze
zvířata – druhy, kde žijí, čím se živí
státy, národy, jazyky
potraviny, nakupování, v restauraci
škola, předměty, pomůcky
určování času, denní program
média

Gramatika :
způsobové sloveso mögen
vybraná nepravidelná slovesa
neurčitý podmět 'man'
vazba 'es gibt'
zápor
stavba věty, slovosled
předložky

Německý jazyk 2
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a adekvátně na ně reaguje.
  • Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu.
  • Zapojí se do jednoduchých rozhovorů.
  • Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy a dlaších osvojených témat
  • Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného nebo rodiny, školy a dalších osvojených témat.
  • Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům.
  • Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům.
  • Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři.
  • Žák je motivován ke studiu dalšího cizího jazyka a chápe jeho význam

Tématické okruhy :
barvy
pozdravy
číslovky
rodina (základní informace o sobě a rodinných příslušnících)
bydlení (město, ve kterém bydlím, popis bytu, domu, vybavení, základní informace o vybraných městech)
zvířata

Gramatika
pomocná slovesa
pravidelná slovesa
rody podstatných jmen
přivlastňovací zájmena
předložky  in, aus, von, bei
tvorba otázky
způsobové sloveso mögen
zápor
vybraná nepravidelná slovesa
slovosled ve větě jednoduché

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Rozvoj schopností poznávání

Matematika

7. ročník

Geometrie v rovině a v prostoru

Matematika

7. ročník

Číslo a proměnná

Matematika

7. ročník

Nestandardní aplikační úlohy a problémy