Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání "Naše škola"
Základní škola a základní umělecká škola Žlutice, příspěvková organizace

Učební osnovy

7. ročník


Přírodopis


2  týdně, P
Strunatci
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů - rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin
  • Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka uplatňuje zásady bezpečného chování ve styku se živočichy.
  • Třídí organismy a zařadí je do říší a nižších taxonomických jednotek.
  • Odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života a přizpůsobení danému prostředí.

Vývojově nižší obratlovci , strunatci, pláštěnci, bezlebeční, kruhoústí, paryby.
Ryby , obojživelníci, plazi.
Ptáci.
 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Vztah člověka k prostředí

Ochrana živočichů.

Zeměpis

7. ročník

Regiony světa

Vyšší rostliny
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Rozlišuje základní systematické skupiny rostlin a určuje jejich zástupce pomocí klíčů a atlasů
  • Rozpozná ,porovná a objasní funkci základních orgánů rostlin i živočich.
  • Odvodí na základě pozorování uspořádání rostlinného těla od buňky přes pletiva až k jednotlivým orgánům.
  • Třídí organismy a zařadí je do říší a nižších taxonomických jednotek.
  • Vysvětlí princip základních rostlinných fyziologických procesů a jejich využití při pěstování rostlin.
  • Porovná vnější a vnitřní stavbu jednotlivých orgánů a uvede praktické příklady jejich funkcí a vztahů v rostlině jako celku
  • Odvodí na základě pozorování přírody závislost a přizpůsobení některých rostlin podmínkám prostředí.

Mechorosty.
Kapradiny, přesličky, plavuně.
Stavba rostlinného těla.
Kořen, stonek, list, pletiva, květ, plod, semena, vegetativní a generativní rozmnožování, opylení, oplození, růst a vývin.
Nahosemenné rostliny.
Jehličnany.
Jinany.
Cykasy.
Les – ekosystém – význam, ochrana.
Krytosemenné rostliny.
Jednoděložné rostliny.
Dvouděložné rostliny.
Cizokrajné užitkové, pokojové, chráněné a hospodářsky důležité rostliny.
Ochrana přírody, přírodní parky, CHKO.

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Vztah člověka k prostředí

Ochrana přírody.

Ekosystémy

Les - význam, ochrana

Zeměpis

7. ročník

Regiony světa

Člověk a svět práce

7. ročník

Pěstitelství

Člověk a svět práce

9. ročník

Pěstitelství