telefon:353 393 243fax:
ředitel:Mgr. Luděk Svobodakontakty:reditel@zszlutice.cz
hl. koordinátor:PaedDr. Pavel RůžičkaIČ:47701412
email:posta@zszlutice.czREDIZO:600067238
zřizovatel:Město Žlutice, okres Karlovy VaryVelké náměstí 144, 364 52353 393 171353 393 17300255181meu@zlutice.czwww.zlutice.cz
Základní škola Žlutice, okres Karlovy Vary

Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání "Naše škola"

Poděbradova 307, 364 52, Žlutice , www.zszlutice.cz
č.j. 5/2007 - 4

Jazyk a jazyková komunikace

Český jazyk a literatura
Cizí jazyk
1. ročník
povinný
7 + 1
2. ročník3. ročník4. ročník5. ročník6. ročník7. ročník8. ročník9. ročník

Komunikační a slohová výchova

výstupyučivo
  • Plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti.
    Přečte jednoduchý text se správnou intonací. Odpovídá na otázky související s textem.
  • Porozumí písemným nebo verbálním pokynům přiměřené složitosti.
    Plní úkoly podle verbálních pokynů učitele.Za pomoci učitele a spolužáků plní úkoly podle jednoduchých písemných zadání.
  • Respektuje základní komunikační pravidla v rozhovoru.
    Pozdraví, odpoví na pozdrav, požádá, zeptá se, poděkuje. Nevstupuje do hovoru jiných osob. Přihlásí se o slovo.Naslouchá.
  • Pečlivě vyslovuje, opravuje svou nesprávnou nebo nedbalou výslovnost.
  • V krátkých mluvených projevech správně dýchá a volí vhodné tempo řeči.
  • Volí vhodné verbální i nonverbální prostředky řeči v běžných školních i mimoškolních situacích.
    Verbální a nonverbální prostředky volí vhodně podle partnera v rozhovoru. Rozliší vrstevníka a dospělého, známého a neznámého člověka.
  • Na základě vlastních zážitků tvoří krátký mluvený projev.
  • Zvládá základní hygienické návyky spojené se psaním.
    Správně drží tužku, správně sedí při psaní. Udrží své pracovní místo v pořádku. Píše perem.
  • Píše správně tvary písmen a číslic, správně spojuje písmena i slabiky, kontroluje vlastní písemný projev
    Píše správně psací tvary všech písmen mimo q,x,w. Píše správně číslice do 20. Převede mluvená slova a věty do psané podoby.
  • Píše věcně i formálně správně jednoduchá sdělení.
    Napíše jednoduchý vzkaz.
  • Seřadí ilustrace podle dějové posloupnosti a vypráví podle nich jednoduchý příběh.
Praktické čtení. (pozorné, přiměřeně rychlé, znalost orientačních prvků v textu)
Naslouchání.
Komunikační pravidla.
Technika mluveného projevu.
Komunikační pravidla.
Nonverbální komunikace.
Vypravování
Základní hygienické návyky.
Technika psaní – dodržování tahu a vztahu písmen.
Písemný vzkaz.
Vypravování, obrázková osnova.
pokrytí průřezových témat

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

  • Komunikace

Jazyková výchova

výstupyučivo
  • Rozlišuje slovní druhy v základním tvaru.
    Užívá správné tvary slov.
  • Spojuje věty do jednodušších souvětí vhodnými spojkami a jinými spojovacími výrazy.
    Rozlišuje slovo a větu ve zvukové a písemné podobě. Tvoří věty.
  • Odůvodňuje a píse správně : i/y po tvrdých a měkkých souhláskách i po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech;dě,tě,ně; ú/ů; bě,pě,vě,mě - mimo morfologický šev; velká písmena na začátku věty a v typických případech vlastních jmen osob,zvířat a místních pojmenování.
    Píše správně velká počáteční písmena v jednoznačných názvech osob, zvířat a názvech obcí a na začátku věty.
  • Porovnává významy slov zvláště slova opačného významu a slova významem souřadná, nadřazená a podřazená, vyhledává v textu slova příbuzná.
    Chápe význam běžně užívaných slov a vhodně je používá v mluveném projevu.
  • Rozlišuje zvukovou a grafickou podobu slova, člení slova na hlásky,odlišuje dlouhé a krátké samohlásky.
    Sluchově rozlišuje hlásky a správně je vyslovuje. Píše malá a velká písmena abecedy. Rozlišuje psanou a tištěnou podobu písmen. Správně spojuje písmena ve slova a mezerami slova odděluje. Používá interpunkční znaménka na konci vět.
Slovo, věta.
Velké počáteční písmeno ve větě, v názvech osob, zvířat a obcí.
Antonyma, slova jednoznačná a mnohoznačná, slova napřazená, podřazená a souřadná, slova příbuzná.
Hláska a písmeno, slabika, slovo, věta.
Zvuková a grafická podoba slova.
přesahy
Z:
(1. ročník): Číslo a početní operace

Literární výchova

výstupyučivo
  • Čte a přednáší zpaměti ve vhodném frázování a tempu literární texty přiměřené věku.
    Přečte a přednese říkadlo, hádanku, báseň, rozpočitadlo. Intonuje a správně vyslovuje. Přečtenému textu rozumí.
  • Vyjadřuje své pocity z přečteného textu.
    Maluje ilustraci k přečtenému textu. Rozliší dobrý a špatný konec příběhu.
  • Rozlišuje vyjadřování v próze a ve verších, odlišuje pohádku od ostatních vyprávění.
    Vytvoří rým k zadanému slovu a vnímá ho jako typický znak poezie. Čte dějově jednoduché české pohádky a zná některé pohádkové bytosti. Pozná báseň.
  • Pracuje tvořivě s literárním textem podle pokynů učitele a podle svých schopností.
    Přednese říkadlo, báseň, rozpočitadlo. K zadaným slovům tvoří rýmy. Řeší hádanky a doplňovačky. Určí hlavní postavy pohádky nebo krátkého vyprávění. Vypráví přečtený text. Vypravuje podle obrázků. Pracuje s dětskou encyklopedií.
Čtení literárního textu.
Přednes zpaměti.
Poslech.
Ilustrace.
Zážitkové čtení.
Báseň.
Pohádka.
Volná reprodukce.
Dramatizace.
Ilustrace.
Práce s různými informačními zdroji.