Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Jazyk a jazyková komunikace
Komunikační a slohová výchova
výstupy | učivo |
-
Plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti.
Přečte jednoduchý text se správnou intonací. Odpovídá na otázky související s textem.
-
Porozumí písemným nebo verbálním pokynům přiměřené složitosti.
Plní úkoly podle verbálních pokynů učitele.Za pomoci učitele a spolužáků plní úkoly podle jednoduchých písemných zadání.
-
Respektuje základní komunikační pravidla v rozhovoru.
Pozdraví, odpoví na pozdrav, požádá, zeptá se, poděkuje. Nevstupuje do hovoru jiných osob. Přihlásí se o slovo.Naslouchá.
-
Pečlivě vyslovuje, opravuje svou nesprávnou nebo nedbalou výslovnost.
-
V krátkých mluvených projevech správně dýchá a volí vhodné tempo řeči.
-
Volí vhodné verbální i nonverbální prostředky řeči v běžných školních i mimoškolních situacích.
Verbální a nonverbální prostředky volí vhodně podle partnera v rozhovoru. Rozliší vrstevníka a dospělého, známého a neznámého člověka.
-
Na základě vlastních zážitků tvoří krátký mluvený projev.
-
Zvládá základní hygienické návyky spojené se psaním.
Správně drží tužku, správně sedí při psaní. Udrží své pracovní místo v pořádku. Píše perem.
-
Píše správně tvary písmen a číslic, správně spojuje písmena i slabiky, kontroluje vlastní písemný projev
Píše správně psací tvary všech písmen mimo q,x,w. Píše správně číslice do 20. Převede mluvená slova a věty do psané podoby.
-
Píše věcně i formálně správně jednoduchá sdělení.
Napíše jednoduchý vzkaz.
-
Seřadí ilustrace podle dějové posloupnosti a vypráví podle nich jednoduchý příběh.
|
Praktické čtení. (pozorné, přiměřeně rychlé, znalost orientačních prvků v textu)
Naslouchání.
Komunikační pravidla.
Technika mluveného projevu.
Komunikační pravidla.
Nonverbální komunikace.
Vypravování
Základní hygienické návyky.
Technika psaní – dodržování tahu a vztahu písmen.
Písemný vzkaz.
Vypravování, obrázková osnova.
|
pokrytí průřezových témat |
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
|
Jazyková výchova
výstupy | učivo |
-
Rozlišuje slovní druhy v základním tvaru.
Užívá správné tvary slov.
-
Spojuje věty do jednodušších souvětí vhodnými spojkami a jinými spojovacími výrazy.
Rozlišuje slovo a větu ve zvukové a písemné podobě. Tvoří věty.
-
Odůvodňuje a píse správně : i/y po tvrdých a měkkých souhláskách i po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech;dě,tě,ně; ú/ů; bě,pě,vě,mě - mimo morfologický šev; velká písmena na začátku věty a v typických případech vlastních jmen osob,zvířat a místních pojmenování.
Píše správně velká počáteční písmena v jednoznačných názvech osob, zvířat a názvech obcí a na začátku věty.
-
Porovnává významy slov zvláště slova opačného významu a slova významem souřadná, nadřazená a podřazená, vyhledává v textu slova příbuzná.
Chápe význam běžně užívaných slov a vhodně je používá v mluveném projevu.
-
Rozlišuje zvukovou a grafickou podobu slova, člení slova na hlásky,odlišuje dlouhé a krátké samohlásky.
Sluchově rozlišuje hlásky a správně je vyslovuje. Píše malá a velká písmena abecedy. Rozlišuje psanou a tištěnou podobu písmen. Správně spojuje písmena ve slova a mezerami slova odděluje. Používá interpunkční znaménka na konci vět.
|
Slovo, věta.
Velké počáteční písmeno ve větě, v názvech osob, zvířat a obcí.
Antonyma, slova jednoznačná a mnohoznačná, slova napřazená, podřazená a souřadná, slova příbuzná.
Hláska a písmeno, slabika, slovo, věta.
Zvuková a grafická podoba slova.
|
přesahy |
Z:
(1. ročník):
Číslo a početní operace
|
Literární výchova
výstupy | učivo |
-
Čte a přednáší zpaměti ve vhodném frázování a tempu literární texty přiměřené věku.
Přečte a přednese říkadlo, hádanku, báseň, rozpočitadlo. Intonuje a správně vyslovuje. Přečtenému textu rozumí.
-
Vyjadřuje své pocity z přečteného textu.
Maluje ilustraci k přečtenému textu. Rozliší dobrý a špatný konec příběhu.
-
Rozlišuje vyjadřování v próze a ve verších, odlišuje pohádku od ostatních vyprávění.
Vytvoří rým k zadanému slovu a vnímá ho jako typický znak poezie. Čte dějově jednoduché české pohádky a zná některé pohádkové bytosti. Pozná báseň.
-
Pracuje tvořivě s literárním textem podle pokynů učitele a podle svých schopností.
Přednese říkadlo, báseň, rozpočitadlo. K zadaným slovům tvoří rýmy. Řeší hádanky a doplňovačky. Určí hlavní postavy pohádky nebo krátkého vyprávění. Vypráví přečtený text. Vypravuje podle obrázků. Pracuje s dětskou encyklopedií.
|
Čtení literárního textu.
Přednes zpaměti.
Poslech.
Ilustrace.
Zážitkové čtení.
Báseň.
Pohádka.
Volná reprodukce.
Dramatizace.
Ilustrace.
Práce s různými informačními zdroji.
|
|