Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Jazyk a jazyková komunikace
Komunikační a slohová výchova
výstupy | učivo |
-
Plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti.
Plynule čte jednoduché věty. Čte potichu i nahlas. Užívá správně slovní přízvuk, intonuje.
-
Porozumí písemným nebo verbálním pokynům přiměřené složitosti.
Samostatně, po předchozí instruktáži, plní úkoly podle jednoduchých písemných pokynů. Správně reaguje na verbální pokyny učitele.
-
Respektuje základní komunikační pravidla v rozhovoru.
Pozdraví, odpoví na pozdrav, požádá, zeptá se, poděkuje.
Nevstupuje do hovoru jiných osob.
Přihlásí se o slovo. Naslouchá.
-
Pečlivě vyslovuje, opravuje svou nesprávnou nebo nedbalou výslovnost.
-
V krátkých mluvených projevech správně dýchá a volí vhodné tempo řeči.
-
Volí vhodné verbální i nonverbální prostředky řeči v běžných školních i mimoškolních situacích.
Verbální a nonverbální prostředky volí vhodně podle partnera v rozhovoru. Rozliší vrstevníka a dospělého, známého a neznámého člověka.
-
Na základě vlastních zážitků tvoří krátký mluvený projev.
-
Zvládá základní hygienické návyky spojené se psaním.
Správně drží tužku, správně sedí při psaní. Udrží své pracovní místo v pořádku. Píše perem.
-
Píše správně tvary písmen a číslic, správně spojuje písmena i slabiky, kontroluje vlastní písemný projev
Píše správně tvary všech písmen a číslic od 0 do 100.
-
Píše věcně i formálně správně jednoduchá sdělení.
Napíše blahopřání, pozdrav z prázdnin.
-
Seřadí ilustrace podle dějové posloupnosti a vypráví podle nich jednoduchý příběh.
|
Praktické čtení (pozorné, přiměřeně rychlé, znalost orientačních prvků v textu).
Naslouchání.
Komunikační pravidla.
Technika mluveného projevu.
Komunikační pravidla.
Nonverbální komunikace.
Vypravování.
Základní hygienické návyky.
Technika psaní – dodržování tahu a vztahu písmen.
Adresa, blahopřání, pozdrav z prázdnin.
Vypravování, obrázková osnova.
|
pokrytí průřezových témat |
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
|
Jazyková výchova
výstupy | učivo |
-
Rozlišuje slovní druhy v základním tvaru.
Rozlišuje podstatná jména a slovesa v základním tvaru, předložky a spojky.
-
Užívá v mluveném projevu správné tvary podstatných jmen, přídavných jmen a sloves.
Užívá v mluveném projevu správné tvary podstatných jmen, přídavných jmen a sloves.
-
Spojuje věty do jednodušších souvětí vhodnými spojkami a jinými spojovacími výrazy.
Tvoří věty. Rozlišuje větu jednoduchou a souvětí podle grafické a zvukové podoby. Spojuje dvě věty v jednoduché souvětí.
-
Rozlišuje v textu druhy vět podle postoje mluvčího a k jejich vytvoření volí vhodné jazykové i zvukové prostředky.
Tvoří věty oznamovací, otázky, rozkaz, vyjadřuje přání. V písemném projevu užívá správných znamének, správně intonuje.
-
Odůvodňuje a píse správně : i/y po tvrdých a měkkých souhláskách i po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech;dě,tě,ně; ú/ů; bě,pě,vě,mě - mimo morfologický šev; velká písmena na začátku věty a v typických případech vlastních jmen osob,zvířat a místních pojmenování.
Píše správně i/y po tvrdých a měkkých souhláskách, ú/ů, skupiny dě,tě,ně a bě,pě,vě,mě mimo morfologický šev.
-
Porovnává významy slov zvláště slova opačného významu a slova významem souřadná, nadřazená a podřazená, vyhledává v textu slova příbuzná.
Rozšiřuje slovní zásobu vytvářením významových okruhů. Srovnává a třídí slova podle významu.
-
Rozlišuje zvukovou a grafickou podobu slova, člení slova na hlásky,odlišuje dlouhé a krátké samohlásky.
Správně užívá interpunkční znaménka na konci vět. Správně rozděluje slova na konci řádku. Pečlivě vyslovuje a graficky zaznamenává krátké a dlouhé samohlásky. Rozlišuje a třídí hlásky. Řadí slova podle abecedy. Správně vyslovuje souhláskové skupiny a v nejjednodušších případech je správně píše. Správně graficky zaznamenává hláskové skupiny dě,tě,ně,bě,pě,vě,mě.
|
Podstatná jména, přídavná jména, slovesa, předložky, spojky.
Slovo, věta, souvětí.
Druhy vět podle postoje mluvčího.
i/y po tvrdých a měkkých souhláskách, psaní ú/ů, skupiny dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě.
Význam slov, významové okruhy.
Dělení slov na konci řádku.
Dlouhé a krátké samohlásky, souhlásky, dvojhlásky. Slabikotvorné r, l. Abeceda.
Výslovnost a psaní souhlásek na konci a uvnitř slova - spodoba znělosti.
Výslovnost a psaní slov se skupinou dě,tě,ně,bě,pě,vě,mě.
|
přesahy |
Z:
(2. ročník):
Číslo a početní operace
|
Literární výchova
výstupy | učivo |
-
Čte a přednáší zpaměti ve vhodném frázování a tempu literární texty přiměřené věku.
Přednese báseň v rozsahu tří slok. Přečte hádanky, delší báseň a krátký prozaický text. Intonuje, frázuje a správně vyslovuje. Přečtenému textu rozumí.
-
Vyjadřuje své pocity z přečteného textu.
Maluje ilustraci k přečtenému textu. Rozliší dobrý a špatný konec příběhu.
-
Rozlišuje vyjadřování v próze a ve verších, odlišuje pohádku od ostatních vyprávění.
Pozná báseň. Vytvoří rým k zadanému slovu a vnímá ho jako typický znak poezie.Čte české pohádky a zná některé pohádkové bytosti.
-
Pracuje tvořivě s literárním textem podle pokynů učitele a podle svých schopností.
Přednese báseň. Vyhledá rým. Řeší hádanky. K textu přiřazuje ilustrace. Domýšlí konec jednoduchého příběhu.Vypráví přečtený text.Pracuje s dětskou encyklopedií.
|
Čtení literárního textu.
Přednes zpaměti.
Poslech.
Ilustrace.
Zážitkové čtení.
Báseň, rým.
Pohádka.
Přednes.
Volná reprodukce.
Dramatizace.
Ilustrace.
|
|