Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Jazyk a jazyková komunikace
Komunikační a slohová výchova
výstupy | učivo |
-
Plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti.
Plynule čte jednoduché věty a souvětí nahlas i potichu. Člení text. Správně užívá větný přízvuk.
-
Porozumí písemným nebo verbálním pokynům přiměřené složitosti.
Samostatně, po předchozí instruktáži, plní úkoly podle jednoduchých písemných pokynů.Správně reaguje na verbální pokyny učitele.Vysvětlí spolužákovi písemné zadání přiměřené složitosti.
-
Respektuje základní komunikační pravidla v rozhovoru.
Pozdraví, odpoví na pozdrav, požádá, zeptá se, poděkuje.Nevstupuje do hovoru jiných osob.Přihlásí se o slovo.Naslouchá.
-
Pečlivě vyslovuje, opravuje svou nesprávnou nebo nedbalou výslovnost.
-
V krátkých mluvených projevech správně dýchá a volí vhodné tempo řeči.
-
Volí vhodné verbální i nonverbální prostředky řeči v běžných školních i mimoškolních situacích.
Verbální a nonverbální prostředky volí vhodně podle partnera v rozhovoru. Rozliší vrstevníka a dospělého, známého a neznámého člověka.
-
Na základě vlastních zážitků tvoří krátký mluvený projev.
-
Zvládá základní hygienické návyky spojené se psaním.
Správně drží tužku, správně sedí při psaní. Udrží své pracovní místo v pořádku. Píše perem.
-
Píše správně tvary písmen a číslic, správně spojuje písmena i slabiky, kontroluje vlastní písemný projev
Píše čitelně, úhledně a přiměřeně rychle. Správně užívá diakritická znaménka.
-
Píše věcně i formálně správně jednoduchá sdělení.
Napíše krátký dopis, krátké vypravování a jednoduchý popis.
-
Seřadí ilustrace podle dějové posloupnosti a vypráví podle nich jednoduchý příběh.
|
Praktické čtení (pozorné, přiměřeně rychlé, znalost orientačních prvků v textu).
Naslouchání.
Komunikační pravidla.
Technika mluveného projevu.
Komunikační pravidla. Nonverbální komunikace.
Vypravování.
Základní hygienické návyky.
Technika psaní – dodržování tahu a vztahu písmen.
Dopis, vypravování, popis.
Vypravování, obrázková osnova.
|
pokrytí průřezových témat |
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
|
Jazyková výchova
výstupy | učivo |
-
Rozlišuje slovní druhy v základním tvaru.
Rozlišuje slova ohebná a neohebná.
-
Užívá v mluveném projevu správné tvary podstatných jmen, přídavných jmen a sloves.
Skloňuje podstatná jména, určuje číslo a rod,rozlišuje slovesa, určuje slovesný čas, seznámí se s kategoriemi osoby a čísla.
-
Spojuje věty do jednodušších souvětí vhodnými spojkami a jinými spojovacími výrazy.
Rozlišuje hranici mezi větami v souvětí. Doplní větu do souvětí. Určí základní skladební dvojici a podle počtu základních kladebních dvojic určí počet vět v souvětí.
-
Odůvodňuje a píse správně : i/y po tvrdých a měkkých souhláskách i po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech;dě,tě,ně; ú/ů; bě,pě,vě,mě - mimo morfologický šev; velká písmena na začátku věty a v typických případech vlastních jmen osob,zvířat a místních pojmenování.
Píše správně i/y po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech. Píše správně jednoslovná vlastní jména.
-
Porovnává významy slov zvláště slova opačného významu a slova významem souřadná, nadřazená a podřazená, vyhledává v textu slova příbuzná.
Rozšiřuje slovní zásobu vytvářením významových okruhů. Srovnává a třídí slova podle významu.
-
Porovnává a třídí slova podle zobecněného významu - děj, věc, okolnost, vlastnost.
Rozeznává obecné významové rozdíly mezi nejdůležitějšími slovními druhy.
-
Rozlišuje zvukovou a grafickou podobu slova, člení slova na hlásky,odlišuje dlouhé a krátké samohlásky.
Vyslovuje slova se správným slovním přízvukem.
|
Slovní druhy, slova ohebná a neohebná.
Mluvnické kategorie jmen ( číslo, rod), kategorie sloves ( osoba, číslo).
Věta jednoduchá a souvětí, počet vět v souvětí.
Vyjmenovaná slova.
Vlastní jména.
Antonyma.
Slova příbuzná.
Slovo a tvar slova.
Slovní přízvuk.
|
Literární výchova
výstupy | učivo |
-
Čte a přednáší zpaměti ve vhodném frázování a tempu literární texty přiměřené věku.
Přednese báseň v rozsahu tří slok. Přečte hádanky, delší báseň a prozaický text. Intonuje, frázuje a správně vyslovuje. Přečtenému textu rozumí.
-
Vyjadřuje své pocity z přečteného textu.
Maluje ilustraci k přečtenému textu. Rozliší dobrý a špatný konec příběhu.
-
Rozlišuje vyjadřování v próze a ve verších, odlišuje pohádku od ostatních vyprávění.
Rozliší sloku a verš.
-
Pracuje tvořivě s literárním textem podle pokynů učitele a podle svých schopností.
Přednese báseň nebo krátký úryvek z prózy. Tvoří a vyhledá rýmy a verše.Určí hlavní postavy díla.Domýšlí konce příběhů. Pracuje s encyklopediemi.
|
Čtení literárního textu.
Přednes zpaměti.
Poslech.
Ilustrace.
Zážitkové čtení.
Báseň,verš,sloka.
Pohádka.
Přednes.
Volná reprodukce.
Dramatizace.
Ilustrace.
|
|