telefon:353 393 243fax:
ředitel:Mgr. Luděk Svobodakontakty:reditel@zszlutice.cz
hl. koordinátor:PaedDr. Pavel RůžičkaIČ:47701412
email:posta@zszlutice.czREDIZO:600067238
zřizovatel:Město Žlutice, okres Karlovy VaryVelké náměstí 144, 364 52353 393 171353 393 17300255181meu@zlutice.czwww.zlutice.cz
Základní škola Žlutice, okres Karlovy Vary

Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání "Naše škola"

Poděbradova 307, 364 52, Žlutice , www.zszlutice.cz
č.j. 5/2007 - 4

Jazyk a jazyková komunikace

Český jazyk a literatura
Cizí jazyk
1. ročník2. ročník3. ročník
povinný
7 + 1
4. ročník5. ročník6. ročník7. ročník8. ročník9. ročník

Komunikační a slohová výchova

výstupyučivo
  • Plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti.
    Plynule čte jednoduché věty a souvětí nahlas i potichu. Člení text. Správně užívá větný přízvuk.
  • Porozumí písemným nebo verbálním pokynům přiměřené složitosti.
    Samostatně, po předchozí instruktáži, plní úkoly podle jednoduchých písemných pokynů.Správně reaguje na verbální pokyny učitele.Vysvětlí spolužákovi písemné zadání přiměřené složitosti.
  • Respektuje základní komunikační pravidla v rozhovoru.
    Pozdraví, odpoví na pozdrav, požádá, zeptá se, poděkuje.Nevstupuje do hovoru jiných osob.Přihlásí se o slovo.Naslouchá.
  • Pečlivě vyslovuje, opravuje svou nesprávnou nebo nedbalou výslovnost.
  • V krátkých mluvených projevech správně dýchá a volí vhodné tempo řeči.
  • Volí vhodné verbální i nonverbální prostředky řeči v běžných školních i mimoškolních situacích.
    Verbální a nonverbální prostředky volí vhodně podle partnera v rozhovoru. Rozliší vrstevníka a dospělého, známého a neznámého člověka.
  • Na základě vlastních zážitků tvoří krátký mluvený projev.
  • Zvládá základní hygienické návyky spojené se psaním.
    Správně drží tužku, správně sedí při psaní. Udrží své pracovní místo v pořádku. Píše perem.
  • Píše správně tvary písmen a číslic, správně spojuje písmena i slabiky, kontroluje vlastní písemný projev
    Píše čitelně, úhledně a přiměřeně rychle. Správně užívá diakritická znaménka.
  • Píše věcně i formálně správně jednoduchá sdělení.
    Napíše krátký dopis, krátké vypravování a jednoduchý popis.
  • Seřadí ilustrace podle dějové posloupnosti a vypráví podle nich jednoduchý příběh.
Praktické čtení (pozorné, přiměřeně rychlé, znalost orientačních prvků v textu).
Naslouchání.
Komunikační pravidla.
Technika mluveného projevu.
Komunikační pravidla. Nonverbální komunikace.
Vypravování.
Základní hygienické návyky.
Technika psaní – dodržování tahu a vztahu písmen.
Dopis, vypravování, popis.
Vypravování, obrázková osnova.
pokrytí průřezových témat

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

  • Komunikace

Jazyková výchova

výstupyučivo
  • Rozlišuje slovní druhy v základním tvaru.
    Rozlišuje slova ohebná a neohebná.
  • Užívá v mluveném projevu správné tvary podstatných jmen, přídavných jmen a sloves.
    Skloňuje podstatná jména, určuje číslo a rod,rozlišuje slovesa, určuje slovesný čas, seznámí se s kategoriemi osoby a čísla.
  • Spojuje věty do jednodušších souvětí vhodnými spojkami a jinými spojovacími výrazy.
    Rozlišuje hranici mezi větami v souvětí. Doplní větu do souvětí. Určí základní skladební dvojici a podle počtu základních kladebních dvojic určí počet vět v souvětí.
  • Odůvodňuje a píse správně : i/y po tvrdých a měkkých souhláskách i po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech;dě,tě,ně; ú/ů; bě,pě,vě,mě - mimo morfologický šev; velká písmena na začátku věty a v typických případech vlastních jmen osob,zvířat a místních pojmenování.
    Píše správně i/y po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech. Píše správně jednoslovná vlastní jména.
  • Porovnává významy slov zvláště slova opačného významu a slova významem souřadná, nadřazená a podřazená, vyhledává v textu slova příbuzná.
    Rozšiřuje slovní zásobu vytvářením významových okruhů. Srovnává a třídí slova podle významu.
  • Porovnává a třídí slova podle zobecněného významu - děj, věc, okolnost, vlastnost.
    Rozeznává obecné významové rozdíly mezi nejdůležitějšími slovními druhy.
  • Rozlišuje zvukovou a grafickou podobu slova, člení slova na hlásky,odlišuje dlouhé a krátké samohlásky.
    Vyslovuje slova se správným slovním přízvukem.
Slovní druhy, slova ohebná a neohebná.
Mluvnické kategorie jmen ( číslo, rod), kategorie sloves ( osoba, číslo).
Věta jednoduchá a souvětí, počet vět v souvětí.
Vyjmenovaná slova.
Vlastní jména.
Antonyma.
Slova příbuzná.
Slovo a tvar slova.
Slovní přízvuk.

Literární výchova

výstupyučivo
  • Čte a přednáší zpaměti ve vhodném frázování a tempu literární texty přiměřené věku.
    Přednese báseň v rozsahu tří slok. Přečte hádanky, delší báseň a prozaický text. Intonuje, frázuje a správně vyslovuje. Přečtenému textu rozumí.
  • Vyjadřuje své pocity z přečteného textu.
    Maluje ilustraci k přečtenému textu. Rozliší dobrý a špatný konec příběhu.
  • Rozlišuje vyjadřování v próze a ve verších, odlišuje pohádku od ostatních vyprávění.
    Rozliší sloku a verš.
  • Pracuje tvořivě s literárním textem podle pokynů učitele a podle svých schopností.
    Přednese báseň nebo krátký úryvek z prózy. Tvoří a vyhledá rýmy a verše.Určí hlavní postavy díla.Domýšlí konce příběhů. Pracuje s encyklopediemi.
Čtení literárního textu.
Přednes zpaměti.
Poslech.
Ilustrace.
Zážitkové čtení.
Báseň,verš,sloka.
Pohádka.
Přednes.
Volná reprodukce.
Dramatizace.
Ilustrace.