telefon:353 393 243fax:
ředitel:Mgr. Luděk Svobodakontakty:reditel@zszlutice.cz
hl. koordinátor:PaedDr. Pavel RůžičkaIČ:47701412
email:posta@zszlutice.czREDIZO:600067238
zřizovatel:Město Žlutice, okres Karlovy VaryVelké náměstí 144, 364 52353 393 171353 393 17300255181meu@zlutice.czwww.zlutice.cz
Základní škola Žlutice, okres Karlovy Vary

Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání "Naše škola"

Poděbradova 307, 364 52, Žlutice , www.zszlutice.cz
č.j. 5/2007 - 4

Jazyk a jazyková komunikace

Český jazyk a literatura
Cizí jazyk
1. ročník2. ročník3. ročník4. ročník
povinný
7
5. ročník6. ročník7. ročník8. ročník9. ročník

Komunikační a slohová výchova

výstupyučivo
  • Čte s porozuměním přiměřeně náročné texty potichu i nahlas.
    Čte s porozuměním jednoduché naučné texty, vyhledává klíčová slova.
  • Rozlišuje podstatné a okrajové informace v textu vhodném pro daný věk, podstatné informace zaznamenává.
    Vyhledá v textu informace známé, nové, překvapivé a informace, kterým nerozumí.
  • Posuzuje úplnost či neúplnost jednoduchého sdělení.
  • Reprodukuje obsah přiměřeně složitého sdělení a zapamatuje si z něj podstatná fakta.
  • Vede správně dialog, telefonický rozhovor, zanechá vzkaz na záznamníku.
    V dialogu rozlišuje mezi vrstevníkem a dospělým, při telefonování se představí, stručně formuluje obsah svého sdělení, rozloučí se.
  • Rozpoznává manipulativní komunikaci v reklamě.
  • Volí náležitou intonaci, přízvuk, pauzy a tempo podle svého komunikačního záměru.
  • Rozlišuje spisovnou a nespisovnou výslovnost a vhodně ji užívá podle komunikační situace.
  • Píše správně po stránce obsahovvé i formální jednoduché komunikační žánry.
    Napíše zprávu, oznámení, dopis, popis, SMS zprávu, vypravování. Vyplní jednoduchý tiskopis.
  • Sestaví osnovu vyprávění a na jejím základě vytváří krátký mluvený nebo písemný projev s dodržením časové posloupnosti.
Věcné čtení.
I.N.S.E.R.T
Analýza sdělení.
Vypravování.
Vedení dialogu, telefonování.
Intonace, přízvuk, pauzy, tempo.
Spisovná výslovnost.
Zpráva, oznámení, dopis, popis, SMS, vypravování, tiskopis.
Větná osnova.
pokrytí průřezových témat

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

  • Komunikace

Jazyková výchova

výstupyučivo
  • Určuje slovní druhy plnovýznamových slov a využívá je v gramaticky správných tvarech ve svém mluveném projevu.
    Určuje a vyhledává slovní druhy, porovnává jejich význam, určuje infinitiv, osobu, číslo, čas, časuje v oznamovacím způsobu, rozlišuje slovesný způsob, skloňuje podstatná jména podle vzorů, určuje pád, číslo a rod.
  • Vyhledává základní skladební dvojici a v neúplné ZSD označuje základ věty.
    Vyhledává základní skladební dvojice. Rozvíjí holou větu.
  • Odlišuje větu jednoduchou a souvětí, vhodně změní větu jednoduchou v souvětí.
    Větu jednoduchou a souvětí rozlišuje podle počtu základních skladebních dvojic. Graficky znázorní jednoduché souvětí a podle vzorce jednoduché souvětí vytvoří.
  • Užívá vhodných spojovacích výrazů,podle potřeby projevu je obměňuje.
    Spojuje věty v souvětí vhodnými spojovacími výrazy.
  • Píše správně i/y ve slovech po obojetných souhláskách.
    Píše správně i/y po obojetných souhláskách (slova příbuzná vyjmenovaným) a v koncovkách podstatných jmen.
  • Zvládá základní příklady syntaktického pravopisu.
    Rozeznává nejjednodušší případy shody přísudku s podmětem.
  • Rozlišuje ve slově kořen, část příponovou, část předponovou a koncovku
    Na základě porovnání příbuzných slov rozlišuje kořen, část předponovou a příponovou.
  • Spisovně vyslovuje česká a běžně užívaná cizí slova.
    Ke správné výslovnosti přejatých slov užívá Slovníku spisovné češtiny.
Slovní druhy, slova ohebná a neohebná.
Slovesný způsob, kategorie jmen- pád, číslo, rod.
Základní skladební dvojice, věta holá, věta rozvitá.
Věta jednoduchá a souvětí, grafické znázornění jednoduchého souvětí.
Věta jednoduchá a souvětí, spojovací výrazy.
Vyjmenovaná slova, slova příbuzná, koncovky podstatných jmen podle vzorů.
Shoda přísudku s podmětem.
Stavba slova.
Předložky a předpony : od, nad, pod, před, bez, roz, ob...
Upevňování učiva nižších ročníků.
Antonyma, synonyma, slova jednoznačná a mnohoznačná, spisovná a nespisovná, slova citově zabarvená.

Literární výchova

výstupyučivo
  • Vyjadřuje své dojmy z četby a zaznamenává je.
    Přečte knihu. Píše čtenářské záznamy. Doporučí knihu spolužákům.
  • Volně reprodukuje text podle svých schopností, tvoří vlastní literární text na dané téma.
    Samostatně nebo ve skupině vytvoří pohádku.
  • Rozlišuje různé typy uměleckých a neuměleckých textů.
  • Při jednoduchém rozboru literárních textů používá elementární literární pojmy.
Rozpočitadlo, hádanka, říkanka, báseň,
pohádka, bajka, povídka, odborný text, publicistika.
Rým, verš, sloka, přirovnání.
Spisovatel, básník, kniha, čtenář, ilustrace, ilustrátor,
divadelní představení, herec , režisér.