Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání "Naše škola"
Základní škola a základní umělecká škola Žlutice, příspěvková organizace

Učební osnovy

9. ročník


Další cizí jazyk


0+2  týdně, P
Německý jazyk
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkající se každodenních témat.
  • Rozumí běžným pokynům a adekvátně na ně reaguje.
  • Zapojí se do jednoduchých rozhovorů.
  • Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy a dlaších osvojených témat
  • Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného nebo rodiny, školy a dalších osvojených témat.
  • Sám dokáže mluvit v jednoduchých větách na dané téma.
  • Snaží se mluvit gramaticky a foneticky správně.
  • Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům.
  • Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledává v ném požadovanou informaci.
  • Vyslovuje a čte nahlas, plynule a foneticky správně jednoduché texty složené ze známé slovní zásoby
  • Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři.
  • Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení.
  • Napíše krátký text na dané téma.
  • Žák je motivován ke studiu dalšího cizího jazyka a chápe jeho význam

Tématické okruhy :
oblečení
dovolená
počasí
oslava – domluva termínu, organizace pozvánka, přesné datum
lidské tělo – části, nemoc, zdraví, u lékaře
ne/zdravý životní styl
nehoda, úraz

Gramatika :
slovesa s ne/odlučitelnou předponou
předložky
vyjádření budoucnosti
pasiv
minulý čas – préteritum, perfekt
vedlejší věty
imperativ

Německý jazyk 2
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkající se každodenních témat.
  • Rozumí běžným pokynům a adekvátně na ně reaguje.
  • Zapojí se do jednoduchých rozhovorů.
  • Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy a dlaších osvojených témat
  • Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného nebo rodiny, školy a dalších osvojených témat.
  • Sám dokáže mluvit v jednoduchých větách na dané téma.
  • Snaží se mluvit gramaticky a foneticky správně.
  • Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům.
  • Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledává v ném požadovanou informaci.
  • Vyslovuje a čte nahlas, plynule a foneticky správně jednoduché texty složené ze známé slovní zásoby
  • Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři.
  • Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení.
  • Napíše krátký text na dané téma.

Tématické okruhy :
škola - předměty, pomůcky
určování času, přesný čas, časové údaje
denní program - všední den, volný čas, rozvrh dne
koníčky - sport, druhy sportů
sportovní náčiní
dovolená, prázdniny
zeměpisné názvy

Gramatika :
časové, místní předložky
vazba ´es gibt´
sloveso ´finden´
vybraná nepravidelná slovesa
časování pravidelných sloves
stavba věty 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Rozvoj schopností poznávání

Matematika

9. ročník

Geometrie v rovině a v prostoru

Matematika

9. ročník

Číslo a proměnná

Matematika

9. ročník

Nestandardní aplikační úlohy a problémy